Reklamsız Sözcü
AYŞE GÜL GÜVEN

Spor yapanlar nasıl beslenmeli?

15 Nisan 2018

Egzersiz yapıyor ancak sarf ettiğiniz enerjinin karşılığını göremediğinizi düşünüyorsanız, beslenme içeriğinizi gözden geçirmenizin vakti gelmiş demektir…

buyuk_1

Hedefe ulaşmak için

Egzersiz öncesi ve sonrası besin seçimleri çoğu kişinin aklını karıştırır. Yemekle egzersiz arasındaki etkileşimi anlamak, gösterdiğiniz çabanın karşılığını daha hızlı ve etkili almanızı sağlar. Egzersizin sıklığı, süresi ve yoğunluğu yediklerinizin doğru miktar ve içeriğiyle birleşince hedefinize daha kolay ulaşırsınız.

Sonra

Egzersiz sırasında vücudun kaybettiği su ve elektrolitleri yerine koymak egzersiz sonrası beslenmenin ilk hedefleri arasındadır. Egzersiz sırasında yıpranan kasların onarılması için kaliteli protein ve kompleks karbonhidrat kaynaklarından faydalanmak gerekir.

kefir

Kefir, 1 kase kuru meyve ve kuruyemiş karışımı

Burada egzersiz öncesi besin tüketiminin aşırıya kaçmaması önemli. Yağların sindirimi karbonhidratlara göre daha uzun sürdüğü için enerjinin bir kısmı sindirime kayar ve bu egzersiz sürenizin kısalmasına neden olabilir.

sebze-tavuk

Tavuk + Sebze sote ya da hindi füme sandviç

Tavuk ve hindi etinin yapısı dallı zincirli amino asitlerden zengindir. Bu da tavuk ve hindinin egzersiz sonrası en çok tercih edilen et kaynağı olmasını sağlar. Çünkü gerek enerji gerekse kasın onarımı ve gelişmesi için dallı zincirli amio asitler gerekir.

yulaf-meyve

Taze meyveli yulaf ezmesi

Çalışmalar egzersiz öncesi doğru karbonhidrat tüketiminin egzersiz süresi ve kalitesini artırdığı görüşündedir. Biraz yoğurt ile yarım kase yulaf ezmesi ve taze meyveleri tercih edebilirsiniz.

kafein

Spor ve kafein

Kafein merkezi sinir sistemi üzerinde baskı oluşturarak kas gücü ve dayanıklılığını artırır. Egzersizin ilk 20 dakikasında enerji kaynağı olarak karbonhidratlar kullanılır, sonrasında yağlar enerjiyi sağlamak için devreye girer ve egzersizinizin süresine bağlı olarak yanmaya devam eder, hatta siz dursanız bile metabolizma hızlandığı için bir süre daha yakım devam eder. Egzersiz süresini bir saate yakın tutmak ve gün sayısını artırmak daha çok yağ yakıp daha kolay kilo vermenize olanak sağlayacaktır.

omlet

Omlet hayatı kolaylaştırır

Kimi günler yemekle uğraşacak vaktimiz kalmaz. Üstelik spordan da çıkmış ve kendinizi eve zor atmışsanız… Mevsim sebzelerinin eşlik ettiği omletin yanında tüketeceğiniz tahıllı ekmek sizi yeniden şarj eder.

sozcu-banner-1
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp more