İstanbul Büyükşehir Belediyesi, yaşanan süreç ve yeni düzenlemeye ilişkin kamuoyuna bir açıklama yaptı.

Son dönemde kamuoyuna yansıyan gelişmeler doğrultusunda bir açıklama ihtiyacı duyulduğu belirtilen açıklamada, "Doğalgaz dağıtım piyasası, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunun mevzuatlarıyla düzenlenmiş bir piyasadır. Dolayısıyla doğal gaz fatura bedelleri, mevzuatın belirlediği tarifelere uygun olarak belirlenmektedir.

Ancak, corona virüsü salgını nedeniyle 11 Mart tarihinden itibaren olağanüstü koşullar yaşanmaya başlanmıştır. Gerek çalışanlarla ilgili Hükümetçe yapılan idari düzenlemeler, gerek salgından çalışanların etkilenmesi ve hatta bir kısım vatandaşlarımızın tedbiren sayaç okunmasına izin vermemesi nedenleriyle sayaç okuma faaliyeti bu dönemde normal zamanlara göre daha zor gerçekleşmiş, fatura süreleri elde olmayan nedenlerle uzamıştır. Nisan ayında sekiz gün sokağa çıkma yasağının yaşanmış olması da bu dönemi etkileyen bir başka önemli sebeptir." ifadelerine yer verildi.

ÖDENEN FATURALAR YENİDEN DÜZENLENEBİLECEK


Faturaların gerçek tüketim değerleri üzerinden oluşturulmuş olsa da bu dönemde daha uzun bir süreyi kapsadığı belirtilen açıklamada, "EPDK’nın uyarısı üzerine ödenmeyen faturalar iptal edilerek 30 günlük faturalar düzenlemek için çalışma başlatılmıştır.

Buna göre yeni fatura bedeli, 30 güne karşılık gelecek şekilde yeniden düzenlenecek; hâlihazırda tüketilmiş bakiye kısım ise bir sonraki faturaya yansıtılacaktır.

Ödenmiş faturalarda da esasen gerçek tüketimden kaynaklanan bedel ödenmiş olmakla birlikte; abonelerimizin talebi halinde, 30 güne karşılık gelecek şekilde yeniden düzenlenecek; hâlihazırda tüketilmiş bakiye kısım ise bir sonraki faturaya yansıtılacaktır. Bu durumda, bakiye tüketim için ödenmiş tutar sonraki faturadan mahsup edilebileceği gibi talep halinde iadesi sağlanacaktır." denildi.

[old_news_related_template title="Doğalgaz faturası karmaşasında son durum" desc="İGDAŞ'ın 35 günlük yasal sınırı aşan faturalandırma yapmasını ilk gündeme getiren isimlerden Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, 'Biz iptal değil ödeme kolaylığı talep etmiştik ancak EPDK iptal istedi, iptal etmek başka sorunlar yaratabilir' dedi. Sozcu.com.tr'ye konuşan Ağaoğlu, EPDK'ya da çağrı yaparak 'Eğer vatandaşın ödeme zorluğu yaşadığı konusunda samimiyseniz doğalgaza indirim yapın' ifadesini kullandı. Öte yandan, enerji sektörü kaynakları, İGDAŞ'ın EPDK'nın kararı doğrultusunda yasal süreyi aşan faturaları iptal edeceğini, örneğin 45 günlük fatura bedelinin üçte ikisini alıp 30 günlük yeni fatura göndereceğini söyledi. Sektör kaynakları, fatura tahsilatlarının dramatik şekilde düştüğünü ve birçok şirketin nakit akışının bozulduğunu aktardı. İGDAŞ yeni fatura kesimi konusunda çalıştığını bildirdi." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2020/05/09/iecrop/gaz-ic_16_9_1589008233.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2020/ekonomi/agaoglu-faturalarda-sure-asimini-diger-illerde-de-oldu-5803356/"]

[old_news_related_template title="İGDAŞ, soruşturma konusu olan faturalarla ilgili çalışma başlattı" desc="EPDK’nın mevzuata aykırı kesildiği gerekçesiyle doğalgaz faturalarının iptal edilmesi için yazı gönderdiği İGDAŞ, faturalarla ilgili çalışma başlattı. Uzun okuma süreleri nedeniyle şikayet konusu olan faturaların akıbeti önümüzdeki günlerde belli olacak. İGDAŞ yetkilileri, “Olmayan bir tüketim faturalandırılmış” gibi algı oluştuğunu ancak teknik olarak bunun mümkün olmadığını vurgulayarak, 'Faturalara, tüketilmiş doğalgazın bedeli yansıdı. İptal edilse bile o bedel yine ödenecek. Fatura sürelerinin uzun olması, özel ve mücbir bir sebepten kaynaklanıyor” ifadesinde bulundu. " image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2020/05/08/iecrop/igdas-depo_16_9_1588762185_16_9_1588949032.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2020/ekonomi/igdas-sorusturma-konusu-olan-faturalarla-ilgili-calisma-baslatti-5802593/"]