Bu sütunu okuyanlar hatırlayacaktır. İstanbul Havalimanı’nda, olumsuz hava koşulları nedeniyle uçuşlarda sorunlar yaşandığını belirtmiş, bu konuda Doğru Parti Genel Başkanı Rifat Serdaroğlu’nun (başka kişilerden de dinlediğim) şikâyetlerini nakletmiştim.
Bunun üzerine İstanbul Havalimanı Kurumsal İletişim Direktörü Gökhan Şengül’den bir açıklama gelmiş, onu da (cevap hakkına saygılı olduğumuz için) bu sütunda yayınlamıştım. Gökhan Bey, “İstanbul Havalimanı 24 Ocak 2022 gününde gerçekleşen şiddetli kar fırtınası ve tipi haricinde hiçbir gün trafiğe kapatılmamıştır” diyordu.
İstanbul Havalimanı, çeşitli uluslara ait 96 farklı havayolu şirketinin uçaklarının inip kalktığı dünyanın en büyük havalimanlarından biridir ve bütün kamuoyunun ilgilendiği bir yerdir.
Bu bakımdan, açıklamaya gelen çok sayıdaki itirazdan ikisini (özetle) sizlere nakledeceğim.
★★★
Eyüp Turşucu, uzun yıllar “Kaptan Pilot” olarak görev yapan “Kaza Araştırma Uzmanı” bir havacıdır.
Eyüp Kaptan’ın gönderdiği itiraz mesajı şöyle:
“Genel olarak meydanlar çok nadiren trafiğe kapatılır. Fakat kapatılmasa da bazı günlerde hava şartları nedeniyle uçaklar meydana iniş yapamaz ve başka meydanlara yönelir. Yolcu uçaklarının yan rüzgâr limitleri vardır ve rüzgârın yön ve şiddeti bunu belirler. Eğer rüzgâr belirli değerlere ulaşırsa pilotlar yedek meydanlara yönelirler. Meydanlar kapanmaz ama iniş-kalkış da yapılamaz.
İstanbul Havalimanı’nda şu anda 5 aktif pistin tamamı ‘Kuzey-Güney’ istikametindedir. Doğu-batı yönünden 25 kts şiddeti üzerinde devamlı rüzgâr olduğunda bu sıkıntı hep yaşanacaktır. Meydan yapılırken planda olan ‘Doğu-Batı’ pisti yapılmış olsaydı bu sıkıntı daha az yaşanırdı.”
★★★
Doğru Parti Genel Başkanı Rifat Serdaroğlu’nun itiraz mesajı da (özetle) şöyle:
“İstanbul Havalimanı yetkilisinin açıklaması havacılık bilgisinden yoksunluktur. Google’da ‘İstanbul Havalimanı’nda 2023 yılında uçuş iptalleri’ diye yazdığınızda, yüzlerce uçuş iptalini ve yüzlerce kez hava trafiğine kapatıldığını görebilirsiniz.
Tabii ki, meteorolojik veriler ve havalimanının durumu değerlendirildikten sonra uçuşların yapılıp yapılmayacağına Havayolu Şirketleri ve Kaptan Pilotlar karar verecektir. Çünkü her türlü sorumluluk onların üzerinedir.
Siz İstanbul Havalimanı’nın yerini belirlerken, ilimi-bilimi-uluslararası havayolları kurallarını göz ardı edeceksiniz, sonra da şirketlerden o havalimanına inmesini bekleyeceksiniz.
İstanbul Havalimanı’nın yerinin yanlışlığı, bu havalimanı hava şartları yüzünden kapalıyken, 8 kilometre ötedeki Atatürk Havalimanı’nın inişe-kalkışa açık oluşundan net olarak anlaşılmaktadır.”
TEBESSÜM
Partilerde akçeli işler!
İYİ Parti’de parasal bir takım şeyler döndüğü iddiaları üzerine, kasadan kaybolan paraların araştırılmasını isteyen Genel İdare Kurulu (GİK) üyesi Ümit Dikbayır apar-topar partiden ihraç edildi ya... Bu olay aklımıza şu tarihî fıkrayı getirdi. Osmanlı Sadrazamı’nın her gün Üsküdar’dan Tophane’ye geçtiği kayığı su alıyormuş...
Konağının kâhyasını çağırıp bağırmış:
“Şu kayığın su aldığından haberin yok mu? Bir gün ben içindeyken batarsa senin canını alırım! Tez bu kayığın altını ziftlet! Bol zift sürdür, su geçmesin!”
Kâhya:
“Baş üstüne paşa hazretleri” diyerek işe koyulmuş.
Birkaç gün sonra kâhya, Sadrazam’ın huzuruna varmış:
“Kayık ziftlendi paşam!”
“Kaç paraya ziftlendi?”
“On altına paşam!”
Sadrazam Paşa’nın gözleri fal taşı gibi açılmış:
“Ulan, on altına kayık ziftlenir mi?”
Kâhya boynunu bükmüş:
“Müsaadenizle biraz da ben ziftlendim paşam!”
GÜNÜN SÖZÜ
İnsanların en büyük mutluluğu sağlıklı, paralı, hür düşünceli olmaktır!