“BEKLEMİYORDUK”
Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre, 2018’in 3’üncü çeyreğinde 24 milyon 999 bin kişi seyahate çıkmıştı. Seyahate çıkanların toplam seyahat sayısının bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 1.5 azaldığı açıklanmıştı. Bu yıl ise ekonomik krizin derinleşmesiyle birlikte hem yerli turist sayısında hem de geceleme sayısında hızlı bir düşüş söz konusu. Çeşme Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Yakup Demir, booking.com ve Uber’e getirilen yasaklarla küçük işletmeler açısından başlayan kayıpların, ekonomik krizle derinleştiğini kaydetti. Bölgedeki dolulukların küçük otellerde yüzde 60’larda olduğunu, butik işletmelerde daha da düşük olduğunu belirten Demir, “Türkiye’deki ekonomik problemin bu derece etkili olmasını beklemiyorduk. Seçimlerin ardından rezervasyonlar daha da azalmaya başladı. 2018’de sezon ortalaması yüzde 85 idi, bu yıl yüzde 70 civarında kalır” dedi.
Yakup DemirGENÇLER ÇADIR SEVİYOR
Booking.com’un kapanmasının ardından Bodrum, Alaçatı, Çeşme’deki küçük otellerde dolulukların yüzde 20 düştüğünü kaydeden Demir, günde1 milyon oda satan uygulamanın kapatılmasının sektör açısından büyük bir kayıp olduğunu belirti. Demir, tatile bütçesi yetmeyen genç kesimin ise camping ve çadıra yöneldiğini, karavan kamp turizmine de büyük bir kayış olduğunu dile getirdi.
Tatil süresi yarıya düştü
Küçük Oteller Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Sancakdar, haziran ayının tekrarlanan seçimin etkisiyle boş geçtiğini, tatil sürelerinin ise kısaldığını aktardı. Datça bölgesinde doluluklarda çok büyük bir fark olmadığını aktaran Sancakdar, “Yerli turist ince eleyip sık dokuyor. Geçen yıl 8-14 gün kalan turistin geceleme sayısı 5’e kadar düştü. Şu an gelen turistin yüzde 40’ı yabancı” değerlendirmesini yaptı.