Ünlü ABD'li yazar HP. Lovecraft'ın "Cthulu'nun Çağrısı" eserinden esinlenerek yapılan STYGIAN: Reign of the Old Ones (Eskilerin Hükmü) oyun İstanbul merkezli Cultic Games tarafından geliştiriliyor. Yapım için bağış sitesi Kickstarter'da oyunun yapım masraflarının karşılanması ve dağıtımının sağlanması için hesap açıldı. Oyunun yapımcıları sadece ilk 5 günde 30 bin euronun üzerinde (100 bin TL) bağış topladı. Cultic Games'in Sosyal Medya Yöneticisi ve Sistem Geliştiricisi Yavuz Sürmeli sozcu.com.tr'ye açıklamalarda bulundu:

Oyun ne zaman ve hangi platformlarda piyasaya çıkacak?


Stygian şu an göründüğü üzere en erken 2017 Kasım’da piyasaya çıkacak. İlk etapta Windows, Mac ve Linux için düşünüyoruz. Daha sonra tabletler ve konsollar planlarımız dâhilinde.


11

Cultic Games kimlerden oluşuyor?


Projenin fikir babası Can Oral başta olmak üzere Cultic Games, sinema, müzik ve bilgisayar oyunu endüstrilerinden aynı anda birkaç disiplinde uzmanlığa sahip, tutkulu ve mümkün olan en iyi oyun deneyimi yaratmak konusunda kararlı olan insanlardan oluşmaktadır.




Cultic Games ekibi Cultic Games ekibi

Oyundaki karakterlerden biraz bahseder misiniz?


Oyunda karakterinizi kendiniz yaratıyorsunuz. Dedektif, bilim insanı ve asker gibi 7 tane arketipimiz var. Hepsinin farklı başlangıç öyküleri var ve oyunun sonunu kendi hedefleri doğrultusunda görecekler. Oyunda günlük yaşantılarımıza dair yakalanabilecek sürprizlerimiz bulunmaktadır. Ayrıca yalnızca Kickstarter kampanyamız boyunca elde edilebilecek bir fırsat sayesinde yeterli bağış yapıldığı takdirde, oyun içerisine kendi portrenizi, hatta bütünüyle kendinizi yerleştirebilmeniz mümkün. Ayrıca bir sürprizimiz de var. Stygian için, ekibinize katabileceğiniz "Ragıp Paşa"isimli, Atatürk tarafından kayıp kıta Mu'yu araştırmak için oyunun geçtiği Arkham şehrine gönderilmiş Türk bir karakter dizayn ediyoruz. Bu kültürün tarihini ve doğaüstüne dair izdüşümlerini oyunumuza dahil etmek önemli hedeflerimizden bir tanesi.




Atatürk'ün görevlendirdiği Ragıp Paşa Atatürk'ün görevlendirdiği Ragıp Paşa

Oyunun yapımı sırasında ne gibi zorluklarla karşılaşıyorsunuz?


İçinde bulunduğumuz şartlarda, bu ölçekte ve hırsta bir oyun yapmaya kalkışmak başlı başına bir zorluk. Ama adım adım gerçekleştiğini görmek de zorluklarla mücadeleyi gerekli kılıyor.


character screen

Kickstarter için bir tanıtım videosu hazırladınız ve sosyal medyada epey ilgi gördü. Bize videodan bahseder misiniz?


Video iki kısımdan oluşuyor. İlk kısım, "Blair Witch" projesindeki gibi buluntu bir kayıt usulünde çekildi. İkinci kısımda ise oyunu yaparken izlediğimiz vizyon, bazı oyun içerikleri ve hedefimizi anlatıyoruz.


Yurt dışından nasıl tepkiler geldi?


Stygian dünyaya görünür olduğu günden itibaren, korku edebiyatını seven birçok kişinin kısa sürede dikkatini çekmeyi başardı ve bu kişiler de kendileri gibi meraklıları bilgilendirerek bir topluluk oluşturdular. İlk destek, kampanyamız başladıktan bir dakika sonra geldi. Bunun bizi ne kadar mutlu ettiğini size anlatamayız. Bunun yanı sıra Brian Fargo, Obsidian Entertainment ve Devolver Digital gibi oyun sektörünün en önemli isimleri projemizi destekliyorlar. Bu bize doğru yolda olduğumuzu gösterip, gururlandırıyor.


12