İstanbul'da 7 Türkiye genelinde 30 restoranı olan Tavada Tavuk son yılların yükselen restoran zincirlerinden biri. Beyaz et alanında önemli zincir restoranlardan biri haline gelen marka, yılsonuna kadar beş yeni şube daha açacak. 2018 sonunda Türkiye genelinde 50 noktada olmayı hedefliyor.

Tavada Tavuk’un büyümesinin ardında özel reçeteli tavukları kadar mutlu bayi anlayışlarının da yattığını anlatan Tavada Tavuk Genel Müdürü Ozan Kıran, “Tavada Tavuk, tüketicileri olduğu kadar bayilerini de mutlu etmeye odaklanmış bir yapılanma. Bu nedenle franchise sistemimizin temelinde ‘mutlu bayi’ anlayışı yatıyor. Az yatırım, az maliyet ancak yüksek kar sunan bir sisteme sahibiz. Yatırımcımıza olabilecek en yüksek ciroyu kazandırmak bizim hedefimiz” diyor.

Tavada Tavuk Genel Müdürü Ozan Kıran Tavada Tavuk Genel Müdürü Ozan Kıran


Tavada Tavuk Franchise Sistemi’nin koşullarına da değinen Kıran, “Şubelerimizin büyüklüğü 40 ila 250 m2 arasında değişiyor. Belirlediğimiz giriş ücreti 50 bin TL. Toplam yatırım maliyeti ise yine şubenin büyüklüğüne göre değişmekle birlikte 300 ila 500 bin TL arasında. Royality payımız ise yüzde 3. Kar marjımız dükkânın bulunduğu yer ve konuma göre yüzde 12 ila 30 arasında. Yatırımın geri dönüşü ise 12 ila 36 ay”.

'ANADOLU'DA BÜYÜMEK HEDEFİMİZ'


İstanbul’da şu anda 10 şube faaliyet gösteren Tavada Tavuk ile ağırlıklı olarak Anadolu Yakasında büyümeyi planladıklarını anlatan Kıran, “Hedef illerimizi ise Antalya, İzmir, Bursa, Van olarak sıralayabiliriz. Ayrıca Erzurum, Eskişehir, Samsun, Antalya, Mersin, Bursa, İzmir, Konya ve Ankara yatırımcılardan çok talep aldığımız diğer iller arasında yer alıyor. Önceliğimiz yurt içinde büyümeye odaklı ancak Hollanda, Avusturya ve Lübnan’dan bizimle temasa geçen yatırımcılar da bulunmakta” diyor.

Tavada Tavuk şefleri, basın toplantısında, basın mensupları ile birlilkte Tavada Tavuk tariflerini hazırladı. Tavada Tavuk şefleri, basın toplantısında, basın mensupları ile birlilkte Tavada Tavuk tariflerini hazırladı.


Tüm bayilerine şubeleri anahtar teslim sunduklarını anlatan Kıran, “Tüm bayilerimize şubelerimizi A’dan Z’ye hazır şekilde sunuyoruz. Operasyon, reklam ve personel konusunda da desteğimiz mevcut. Ayrıca şubenin işleyişinin aksadığı, kazançlarının düştüğü bir durum ile karşılaşırlarsa kendilerine ürün desteği de yapabiliyoruz. Bayilerimiz istedikleri durumda şube inşaatını kendileri yaptırabiliyor. Böyle bir talep gelir ise Tavada Tavuk mimarları proje konusunda kendilerine yardımcı oluyor. Asıl amacımız bayilerimizin kazanması ve mutlu olması” diyor.

BAYİLERE ÖZEL EĞİTİM PROGRAMI


Sistemin kalitesini düzenli kılmak adına yatırımcılarına özel eğitimler düzenlediklerini de anlatan Kıran, “Tüm bayilerimizi detaylı bir eğitim sürecine tabi tutuyoruz. Yaklaşık 20 gün süren eğitim programımız; kasa, ürün, sevkiyat, şube işleyişi, raporlama sistemi gibi detayları içeriyor. Ayrıca tüm kuruluş sürecinde operasyon ekibimiz 7/24 kendilerini desteklemeye ve süreçler hakkında bilgi vermeye devam ediyor” diyor.

İşini seven ve işine bağlı olan kişilerle çalışmayı tercih ettiklerini belirten Kıran, “Yatırım gücü, ticari bilgisinin yanı sıra franchise adaylarından en büyük beklentimiz markamızı ileriye taşıyacak vizyona sahip olmaları” diyor.

'EN BÜYÜK PROBLEM DOLAR VE EURO'NUN YÜKSELMESİ'


Sozcu.com.tr'ye açıklamalarda bulunan Tavada Tavuk Genel Müdürü Ozan Kıran bu sektörde yaşanan en büyük problemin dolar ve Euro'da yaşanan artışlar olduğunu söyledi. AVM kiralarının dolar ve euro üzerinden olması nedeniyle kurlarda meydana gelen yükselişin kendilerini çok fazla etkilediğini belirten Kıran, "Bazı AVM'ler kurları sabitliyor. Ancak bazı AVM'ler sabitlemiyor. Bu nedenle dolar ve euro yükseldiğinde sıkıntı yaşıyoruz. Ana bayi olarak bizim yılda iki defa zam yapma hakkımız var. Ancak ürün aldığımız firmalara sürekli zam yapabiliyor. Bütün bunlar kâr marjımızı etkiliyor. Biz buna rağmen iyi durumdayız. Hem kazanıp hem kazandırıp hem de büyüyebiliyoruz. Kırmızı ette durum daha kötü. Özetle sektörün en büyük problemi dolar ve Euro'nun yükselmesi denebilir." açıklamasında bulundu.

'FRANCHİSE KONUSUNDA HASSASIZ'


Franchise konusunda seçici davrandıklarını söyleyen Ozan Kıran parası olan herkesin markanın temsilcisi olamayacağını söyledi. Bayilik başvurusu yapan kişiyle bir çok görüşme yaptıklarını söyleyen Ozan Kıran, "Zaten kişi, işin başında durup durmayacağını belli ediyor. Bizim markamız altında yaşanan bir olumsuzluk diğer bayilere de etki edeceğinden bu konu bizim için çok önemli" açıklamasında bulundu.