Amerika Birleşik Devletleri denince akla gelen ilk markaları düşünün, Mc Donalds, Coca-Cola ve Harley Davidson... Bu markaların hepsi Trump'ın yeni korumacı ticaret politikalarına kendilerini hazırlıyorlar. Fakat Harley Davidson'ın bundan ciddi bir şekilde etkilenmesi bekleniyor. Çünkü Harley motosikletlerini ABD'de üretiyor. Çin ve Avrupa Birliği'nin ABD'ye karşı aldığı ve alacağı gümrük kararları Harley Davidson'ı direkt olarak etkileyecek. Tabii bu motosikletin tutkunlarını da..

REAGEN GÜMRÜĞÜ


Harley-Davidson markası 1970'lerin sonlarında ciddi bir sorun içerisindeydi. Motosiklet endüstrisinde kalitesi düşen ürünleri yüzünden pazarı Japon markalara kaptırmışlardı. Amerikan motosiklet pazarındaki payları 1970'lerin başlarında yüzde 75 iken 80'lerin başında yüzde 25'e kadar düştü.

shutterstock_1131239099-kopya

Şirketin durumu o kadar kötüydü ki CEO Caughn Beals tarafından yönetilen şirket 1981 yılında AMF'den satın alındı. Hırslı bir stratejiyle markayı geri döndürmeyi hedefliyorlardı. İş gücü azaltıldı, kalite arttırıldı ve yabancı markalarla rekabet için Uluslararası Ticaret Komisyonundan yardım istendi.

1983 yılında o dönemin başkanı olan Roland Reagen büyük motorların Amerika'ya girişlerindeki vergiyi yüzde 45'e çıkarttı. Bu durum sayesinde Amerika'da satılan Japon motorların satış hızları yavaşladı. 1987 yılında Harley fabrikasında konuşan Reagan, "Amacımız boksöre savaştan birkaç hafta önce eğitim vermek" açıklamasında bulundu.

Tarihi bir geri dönüş yapan Harley, Newyork borsasında işlem görmeye başladı. Ayrıca Amerika'daki motosiklet pazarının yüzde 50'sine yakınını tekrar ele geçirmişti...

shutterstock_1134074213-kopya

2014 yılına geldiğimizde ise Amerikan motosiklet pazarının yüzde 35'ini Harley markası oluşturuyordu. Markanın 2016 yılı satışları 260 bin iken 2017 yılında bu rakam 243 bine geriledi. Aynı yılda Honda 17.6 milyon satışa ulaştı. Harley evinde en büyük paya sahip olabilir ama evin dışında milyonlar yaşıyor. AB'ye uygulanan yeni vergiler ve tarifeler Harley'e baskı yapacak!

Trump twitter'dan yaptığı açıklamada yönetim, ABD'ye geçmek isteyen diğer motosiklet şirketleriyle çalışacak, dedi. 1980'li yıllarda Harley bağımsız bir şirketti ve başkanın desteğiyle ayakta kaldı. Bugün ise bu durumun ne olacağı belirsiz...