Türkiye ilaç sektörünün önde gelen firmalarından Abdi İbrahim, Türkiye'de tüketici sağlığı alanında faaliyet gösteren Inoliva'nın yüzde 90 hissesini satın aldı.

Abdi İbrahim'den yapılan açıklamada, satın alma bedeline ilişkin bir bilgi yer almadı.

Inoliva, 2019'da Eroğlu Holding ve Eczacı Şevket Kaya ortaklığında kurulmuştu.

Söz konusu satın almanın Abdi İbrahim'in tüketici sağlığı alanındaki iddiasını ortaya koyduğunu belirten Yönetim Kurulu Başkanı Nezih Barut, "Tüketici sağlığı tüm dünyada hızla gelişiyor. Reçeteli ilaçlarda elde ettiğimiz başarıyı ve liderliği tüketici sağlığına da taşımak arzusundayız. Organik ve inorganik tüm büyüme fırsatlarını değerlendiriyoruz" dedi.

GEÇEN YIL BİYOTEKNOLOJİ ŞİRKETİ DE SATIN ALMIŞTI


Abdi İbrahim geçtiğimiz yıl da İsviçreli biyoteknoloji şirketi OM Pharma’nın yüzde 28.5 hissesini satın almıştı.

Açıklamada yer alan bilgiye göre, Abdi İbrahim Türkiye ilaç sektöründe pazar lideri konumunda bulunuyor. (REUTERS)


[old_news_related_template title="Sabancı Holding'ten 2.9 milyar TL'lik satış başvurusu" desc="Sabancı Holding sigara ve tütün faaliyetlerini 2.89 milyar TL'ye Philip Morris'e satmak için Rekabet Kurumu'na başvurdu. Satış işleminin yıl sonuna kadar tamamlanması bekleniyor." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2021/10/07/iecrop/15514794_16_9_1633583463.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2021/ekonomi/sabanci-holdingten-2-9-milyar-tllik-satis-basvurusu-6691789/"]

[old_news_related_template title="Abdi İbrahim, İsviçreli OM Pharma'ya ortak oldu" desc="Türkiye'nin en büyük ilaç şirketlerinden Abdi İbrahim, İsviçreli OM Pharma'ya en büyük ikinci hissedar olarak ortak oldu. Şirketin yüzde 28.5 hissesi için 4.2 milyar TL (556 milyon dolar) ödendi." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2020/09/18/iecrop/shutterstock_685086652_16_9_1600421697.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2020/ekonomi/abdi-ibrahim-isvicreli-om-pharmaya-ortak-oldu-6043799/"]

[old_news_related_template title="İlaç şirketlerinin yeni gözdesi: Facebook reklamları" desc="Kullanıcılarının ilgi alanlarına göre hedefleme gücüne sahip olan sosyal medya devi, ilaç firmalarının son dönemdeki yeni gözdesi. Washington Post sağlık ve ilaç sektöründeki şirketlerinin 2019'da sadece Facebook mobil reklamlarına neredeyse 1 milyar dolar harcadıklarını söyledi." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2021/05/09/iecrop/facebook-reuters_16_9_1620552850.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2021/teknoloji/ilac-sirketlerinin-yeni-gozdesi-facebook-reklamlari-6422023/"]