New York'ta bulunan Marlborough Gallery'de açılan sergiye; Marlborough Gallery uluslararası projeler direktörü Marcia Levine ve New York Başkonsolosu Ertan Yalçın, Türk Amerikan Derneği Başkanı Murat Köprülü, TAİK Başkanı Ekim Alptekin, Gediz Doğay, Harun Ekici, Melih Us, Deniz Türkbaş, Ali Çınar, Ragıp Karamartin gibi isimler katıldı. sergi5 Matthew Drutt’ın küratörlüğünü üstlendiği sergide, Güneştekin’in kırkyama tekniğini kullanarak ürettiği ve ilk kez sergilenecek işleri, optik ve boyutlu tablolar, seramik ve metal işler, halılar ve kilimler yer alıyor. Küratörün mini retrospektif olarak tanımladığı ve 4 Şubat’a kadar devam edecek sergi, sanatçının New York’ta gerçekleşen ikinci ve en kapsamlı kişisel sergisi olma özelliğini taşıyor. sergi8 Küratör Matthew Drutt, Ahmet Güneştekin ile ilgili şu ifadeleri kullandı: Güneştekin’in kaynakları ilk başta göze eklektikmiş gibi görünse de, bu izlenim aslında yanıltıcı çünkü tüm bu ilham kaynaklarının temelinde, farklı kültürlerin yarattığı evrenlere ve onları meydana getiren halkların ortak yönlerine, bazı durumlarda ise onların birbiriyle çelişen inançlarına duyulan ortak ve tutarlı bir ilgi bulunmaktadır. Birbiriyle çelişsin veya çelişmesin, bu alanlar günümüz toplumuna yansımaları olan hikayeler barındırmaktadır. Bundan dolayı, Güneştekin bir tür sanatçı-filozoftur. sergi7 UZAYA TAŞAN KAOTİK BİR FORM DENİZİ... Kırkyama ile aynı kaynaktan beslenen, seramik ve metal heykel üzerinde çalıştığı Zülkarneyn serisindeki işleri, Güneştekin’in çalışmalarının bir süredir geçirdiği en büyük biçemsel dönüşümünü yansıtıyor. Güneştekin bu serideki işlerde, Kuran’ın Kehf suresinde ve Tevrat’ta anlatılan, çift boynuz ya da iki yüzyıla ait anlamına gelen Zülkarneyn’in yolculuğunu kişisel deneyimlerinden yola çıkarak yeniden kurguluyor. Zülkarneyn hakkındaki düşüncelerini sanki o bir Medusa figürüymüş gibi, tuhaf bir güzelliğe sahip olan ve içlerinde süslü kafatasları bulunan seramik küplerle ve bu küplerin dışından uzayan boynuzlarla ifade ediyor. sergi6 Matthew Drutt, sergilenecek Yüzleşme ve Kostantiniyye serisindeki işleri ise uzaya taşan kaotik bir form denizi olarak tanımlıyor. Objelerin dairesel olarak yerleştirildiği bu işlerde, objeler çevrelerini yansıtıyor, ve yansıma nedeniyle objeye bakan kişiyi içine alıyor. Sadece simgeleri ve figürleri değil yazıları da kullanan Güneştekin, İstanbul’un yüzyıllar boyunca verilen isimlerine bu işlerinde yer veriyor. sergi10 İstanbul’un yedi tepesinin isimlerinin tasvir edildiği Kostantiniyye serisinden işlerle, Güneştekin’in tablolarında işlediği aynı düşünsel konuları işlediği kilimler sergilenecek eserler arasında yer alıyor. Sergi 4 Şubat'a kadar Marlborough Gallery’de ziyaret edilebilir. [old_news_related_template title="Panorama 1919 Müzesi'nin inşaatı tamamlandı" desc="Tarihi Panorama 1919 Müzesi, kısa süre içinde ziyaretçilerin ilgisine sunulacak" image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2017/01/m1.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/hayatim/kultur-sanat-haberleri/panorama-1919-muzesinin-insaati-tamamlandi/"]