Şiirlerin bile ahengini bozdu bu ekonomi. Havada suda çok pahalı artık hatta elektrikte. Bugün itibariyle Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’ndan yapılan açıklamaya göre üretim ve dağıtım maliyetlerinde yaşanan artış gerekçe gösterilerek nihai elektrik perakende satış fiyatlarında mesken abone grubu için %25, kamu ve özel hizmetler sektörü abone grubu için %15, sanayi abone grubu için %10 ve tarımsal faaliyetler abone grubu için %12,4 oranında zam yapıldı.
Bu artışla beraber 100 kWh elektrik tüketimi olan bir mesken abonesi için ödenecek tutar 259,04 TL oldu.
Ayrıca BOTAŞ’ın internet sitesinde ilan ettiği BOTAŞ doğal gaz toptan satış fiyatları ışığında: Nihai doğal gaz satış fiyatlarında sanayi tüketicileri için ortalama %20, elektrik üretim santralleri için ise ortalama %24,2 oranında artış yapıldı.
DOĞALGAZ FİYATI DÜNYADA %7,27 UCUZLADI, BİZDE ZAMLANDI
Aslında çok da yorum yapılacak bir durum yok. Kurumlar tarafından zam yapılması gerekli görülmüş ise zaten zam yapılmalı. Dünyada yüzde 7,27 fiyatlar düşmüş bize ne!..

PEKİ ŞİMDİ NE OLACAK?
Enerji fiyatlarına yapılan bu artıştan sonra bugünden itibaren geçerli olmak üzere başta marketler etiketleri değiştirmeye başlayacak. Sadece elektrik ve doğalgaz fiyatlarında değil günlük hayatta ihtiyacımız olan her şeye kâğıt havludan patatese kadar ne varsa hepsine zam gelecek.
70 yaşını geçmiş, tek derdinin evde torun sevmek olması gereken dedeler İstanbul’da iş arıyor. Birçok genç umutsuz… Artık evde oturmak bile düne göre daha pahalı…
İSTANBUL’DA YAŞAMANIN MALİYETİ BİR ÖNCEKİ AYA GÖRE %3,79 ARTTI
İstanbul Ticaret Odasının araştırmasına göre İstanbul’da yaşamanın maliyeti geçen yılın aynı ayına göre %46,23 arttı. Fiyatlardaki değişim oranı geçen aya göre %3,79 – bir önceki yıl sonuna göre ise değişim oranı %12,63 oldu.

İstanbul Tüketici Fiyat İndeksi tarafından yapılan bu araştırma sonrasında tahminlerime göre İstanbul’da dört kişilik bir ailenin ortalama yaşam maliyeti 80 bin lira civarında.
2025 Mart ayında İstanbul Tüketici Fiyat İndeksinde; bir önceki aya göre Alkollü İçecekler ve Tütün Harcamaları grubunda yüzde 7,31, Haberleşme Harcamaları grubunda yüzde 4,50, Gıda ve Alkolsüz İçecekler Harcama grubunda yüzde 4,22, Konut Harcamaları grubunda yüzde 3,59, Ulaştırma Harcamaları grubunda yüzde 3,15, Çeşitli Mal ve Hizmetler Harcama grubunda yüzde 3,11, Ev Eşyası Harcamaları grubunda yüzde 1,27, Eğlence ve Kültür Harcamaları grubunda yüzde 0,32, Giyim ve Ayakkabı Harcamaları grubunda yüzde 0,09, Sağlık Harcamaları grubunda yüzde 0,03, Eğitim Harcamaları grubunda yüzde 0,03 artış izlenirken, Lokanta ve Oteller Harcama grubunda yüzde –0,06 azalış izlenmiş.
