Dünya elektronik devlerinin erken havlu atarak ayrıldığı Türkiye’deki perakende sektöründe 10’uncu yılını dolduran Alman MediaMarkt ‘büyük bedel ödedik’ açıklamasını yaptı. Türkiye’de geçen yıl 612 milyon Euro ciroya ulaşan şirket, ilk 6 yıl pazarda zarar ettikten sonra son 27 ayda kâra geçebildi. Türkiye’nin ilk etapta bir başarı hikayesi olmadığını ve pazarı anlamakta zorluk çektiklerini kaydeden Media- MarktSaturn Retail Grup ve Ceconomy Holding CEO’su Pieter Haas, Türkiye’deki 10 yıllık hikayelerini “Türkiye ilk etapta başarı hikayesi değildi bizim için. Türkiye’yi anlamak zor oldu. Mağaza oluşturup ekipleri şekillendirirken hata yaptık. Bunlar bize pahalıya patladı. Sonra herkes MediaMarkt’ın Türkiye’den gideceğini düşündü” diye yorumlarken, gelecek 5 yıllık hedeflerini ise Türkiye pazarında liderlik olarak açıkladı.
HATA PAHALIYA PATLADI
Şirketin 10’uncu yıl etkinlikleri çerçevesinde basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Haas, MediaMarkt ve Satürn markaları ile hızlı bir giriş yaptıkları pazardaki başarısızlığın yüzde 95’inin kendi hatalarından kaynaklandığını dile getirdi. Haas, “Bunlar bize pahalıya patladı. Sonra Türkiye pazarından çıkacağımıza dair söylentiler oldu. Artık lokal bir şirketiz. Liderlerimiz Türk. Türkiye’de bir Türk şirketi gibi davranıyoruz. Son 27 ay sürekli büyüdük. Pazar payımızı artırdık. Farklı ülkelerde öğrendiklerimizi lokal ekiple buraya adapte edebiliriz. Burada kendimizi bir Alman değil Türk şirketi gibi hissediyoruz” dedi. Haas, genellikle girdikleri pazarda birkaç yıl içinde ilk ikiye girdiklerini ancak Türkiye’de bunu başaramadıklarını söyledi. Haas, Türkiye’nin teknoloji odaklı bir toplum olduğunu ve grup açısından büyük önem taşıdığını belirtti. Türkiye’de kendileri için bir gelecek gördüklerini ve grup içinde ilk 2 pazardan biri olacağını aktaran Haas, Türkiye’nin Almanya’nın ardından İspanya ve İtalya’yı geçerek ikinci büyük ülke olabileceğini dile getirdi.
PERAKENDE SEKTÖRÜNÜ DEMOKRATİKLEŞTİRDİK
Mediamarkt Türkiye CEO’su Yenal Gökyıldırım ise şirketin 10 yıl önce Türkiye’ye giriş ile perakendeye yeni bir anlayış getirdiğini söyledi. Daha önce Türkiye’de elektronik ürünlerin denenmeden ve görülmeden alındığını kaydeden Gökyıldırım, MediaMarkt’ın tüketiciye ürünü inceleme ve karşılaştırma imkanı vererek ‘perakendeyi demokratikleşmeye başladıklarını’dile getirdi. Oyunun kurallarını değiştirdikten sonra 2013 yılında e ticaret ile hızlı bir sürece girildiğini aktaran Gökyıldırım, “E-ticaret sitemiz bugün 85 milyon ziyaretçi alıyor. Büyük mağazalar dışında şehir merkezlerinde tüketicilere yaklaştık. Tüketicilerin en çok tercih ettiği elektronik perakendecilerden biri olmak istiyoruz. Elektronik perakendede fark yaratmak için çalışıyoruz” dedi.
Türkiye'yi anlamakta zorluk çektik
Elektronik perakende sektöründe 6 yıl zarar ederek büyük bedel ödeyen Daewoo için MediaMarkt, 5 yıl içinde pazarda lider olma hedefinden de vazgeçmedi