
Dijital sektörün sesi ve interaktif reklamcılık ekosisteminin Avrupa seviyesindeki öncü kuruluşu olan IAB Avrupa, 9 ülkenin katkısıyla bir araştırma gerçekleştirdi. Çıkan sonuçlar, otomotiv ve perakende sektöründeki markaların mobile adapte olduklarını ancak aplikasyonlar konusunda gelişme alanları olduğunu ortaya koydu.
Çalışmaya Avusturya, Bulgaristan, Hollanda, İngiltere, İrlanda, İspanya, İtalya, Polonya, Türkiye katıldı ve yerel pazarlarda en çok reklam yatırımı yapan otomotiv ve perakende markaları incelendi.
IAB Avrupa’nın araştırmasına göre Türk otomotiv markalarının yüzde 56’sının IOS telefon uygulaması, yüzde 24’ünün IOS tablet uygulaması bulunuyor. Android uygulaması olanların oranı ise yüzde 36.Otomotiv ve perakende markalarının büyük çoğunluğu mobil dünyada yer alıyor. Türkiye’de mobile uyumlu sitesi olan otomotiv markalarının oranı yüzde 68, perakende markalarının oranı ise yüzde 63.
‘Responsive’ tasarımlı sitesi olan, yani farklı cihazlardan girildiğinde site içindeki resim, yazı gibi elementlerin ekran genişliğine göre şekillendiği otomotiv markalarının oranı Türkiye’de yüzde 40’ken bu oran perakende markalarında yüzde 30 seviyesinde. Avrupa’da araştırma yapılan 9 ülke baz alındığında, otomotiv markalarının yüzde 78’inin sitelerinin mobile uyumlu olduğu;yüzde 58’inin responsive olduğu görülüyor.Perakendede ise bu oranlar sırasıyla yüzde 79 ve yüzde 55 olarak kaydediliyor.