Bu riskin ortaya çıkması üzerine hemen harekete geçildi, ekim ayının sonlarında Meclis’e gönderilen torba tasarının içerisine, otomobil ÖTV’sinde Bakanlar Kurulu’na yetki veren bir madde kondu. Bu maddeye göre Bakanlar Kurulu, motorlu taşıtların ÖTV’sini sadece yaşa göre değil, aynı zamanda fiyatına, hatta tipine göre yükseltebilecekti. Torba tasarı piyasaya adeta doping etkisi yaptı. Vergiye yakalanmak istemeyen vatandaş bayilere koştu, otomotiv satışları patladı. Böylece ilk 10 ayda otomotivden aylık ortalama 1 milyar 386 milyon lira ÖTV toplayan Maliye’nin kasasına sadece kasım ayında 2 milyar 557 milyon lira girdi. Kasım geliri bir önceki aya göre yüzde 70 gibi olağanüstü düzeyde arttı.
İKİ AYDA 5 MİLYARI AŞTI
Normalde otomotiv satışları aralık ayında artıyor, Maliye de bu sayede son ayda ilave vergi kazanıyordu. Ancak vergilerin artacağını düşünen vatandaş talebini hızla kasım ayına çekti. Maliye, ÖTV’yi ne kadar artıracağını 25 Kasım’a kadar açıklamadı. Böylece, belirsizliğin kazancı her geçen gün arttı. ÖTV artışının kasım sonunda netleşmesiyle aralık ayında satışlar hız kesse de son ayın geliri 2 milyar 447 milyona ulaştı. Böylece son iki ayda Maliye’nin kasasına giren para bir önceki yıla göre yüzde 16.5 gibi yüksek düzeyde artarak 5 milyar lirayı aştı.
Maliye 18.8 milyar lira topladı
Sözcü’nün yaptığı hesaplamalara göre, Maliye Bakanlığı, ÖTV’ye zam yapacağı haberini 1 ay önceden duyurmamış olsaydı kasım ayında ÖTV geliri 2 milyar 557 milyon değil, ortalama hesapla en fazla 1 milyar 386 milyon lira düzeyinde kalacaktı. Aralık ayında da normal bir satış olacağı varsayıldığında yıl sonunda en fazla 18 milyar 40 milyon liralık ÖTV geliri elde edilebilecekti. Ancak Maliye, son iki aydaki büyük patlamayla yıl sonunu 18 milyar 872 milyon lira gelirle kapattı. Böylece hiç hesapta olmayan 832 milyon lira vatandaşın cebinden çıktı, Maliye’nin kasasına girdi.