
BBC'nin haberine göre; İsviçreli yetkililer, hızlı tren geçecek olan ikiz tünel için "Avrupa'nın yük taşımacılığını kökten değiştirecek" yorumu yapıyor. Bu rotada yılda bir milyon kamyonun taşıdığı mallar, artık trenlerle götürülebilecek.
FOTO: REUTERS/ Gotthard Tüneli, en derin noktasında dağların 2.3 kilometre altından geçiyor.DEV PROJEDE TÜRK İMZASI
Dünyanın en uzun ve en derin demiryolu tüneli Gotthard Base’in inşaasını, Türk Rönesans İnşaat'ın da aralarında bulunduğu bir konsorsiyum tamamladı. Rönesans Holding Yönetim Kurulu Üyesi Cenk Düzyol, dev projeyle ilgili "Avrupa ulaşım ve taşımacılık sektöründe çok önemli bir yeri olan Gotthard Base Tüneli, Avrupa’nın 100 yıllık hayaliydi. Rönesans olarak bunu gerçekleştirmiş olmanın gururunu yaşıyoruz" dedi.

Gotthard Base Tüneli, Japonya'nın 53.9 kilometre uzunluğundaki demiryolu tüneli ve İngiltere ile Fransa'yı birbirine bağlayan 50.5 kilometrelik Manş Tüneli'nden daha uzun.

Açılış törenine, Almanya Başbakanı Angela Merkel, Fransa Cumhurbaşkanı Francois Hollande ve İtalya Başbakanı Matteo Renzi de katıldı.
12 milyar dolardan fazlaya mâl olan proje, 1992 yılında referandumla İsviçre haklı tarafından onaylanmıştı.
Foto: REUTERSSeçmenler o dönem çevre grupları tarafından İsviçre'den geçen tüm yük taşımacılığını karayolundan demiryoluna aktarma teklifine destek verdi.

Zamanında ve ayrılan bütçeyi aşmadan tamamlanan tünel, Hollanda Rotterdam ile İtalya Cenova arasında bir demiryolu ana hattı oluşturuyor.
Aralık ayında tamamen hizmete girdiğinde, Zürih ile Milano arası yaklaşık bir saat kısalarak, 2 saat 40 dakikaya inecek.
Bir günde yaklaşık 260 yük ve 65 yolcu treni, 17 dakikada tünelden geçecek.
FOTO: REUTERS/ Tünelin açışında birçok dininin temsilcisi dua etti.MARMARAY 8 MİLYAR TL'YE MÂL OLDU
Öte yandan, AKP'nin 'asrın projesi' olarak sunduğu Marmaray'da, İstanbul Boğazı'nın altından geçen tünelin uzunluğu 1387 metre...
Başbakan Binali Yıldırım, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı olduğu dönemde açılan Marmaray'ın maliyetini 8 milyar TL (açılış tarihindeki kurla 4.4 milyar dolar) olarak açıklamıştı.
Asya ile Avrupa'yı denizaltından birbirine bağlayan Marmaray, 29 Ekim 2013'te ulaşıma açıldı.
Ayrıca, Rize-Erzurum arasındaki İkizdere-İspir mevkinde bulunan Ovit Dağı Geçidi'nin karayoluyla aşılmasını sağlayacak tünel tamamlanmak üzere... 14.7 kilometre olması planlanan hat, Türkiye'nin en uzun tüneli olacak.
FOTO: REUTERS/ Açılışta düzenlenen gösteriden...