Kampanya "fırsatçı ve uygunsuz" diye eleştirildiğinden, Starbucks'ta kahve ve diğer içecekleri hazırlayanlar, bundan böyle bardaklara Race Together yazmayacak. Şirket sözcüsü Jim Olson, ırk eşitliği girişiminin, bardaklara mesaj yazılmadan sürdürüleceğini belirtti.
KAMPANYA SİYAHİ VATANDAŞLARIN VURULMASIYLA BAŞLAMIŞTI
Kafe zincirinin kampanyası, New York ve Ferguson'da bazı siyahi vatandaşların polis tarafından öldürülmesini izleyen ulusal protestolar üzerine başlatılmıştı. Starbuck'ın CEO'su Howard Schultz, şirket çalışanlarına gönderdiği mesajda, "inanın, bu girişim için evrensel düzeyde övgü almayı zaten beklemiyorduk" dedi.
"İNSANLAR KAHVE İÇMEYE GELİYOR, IRK KONUŞMAYA DEĞİL"
Bazı müşteriler kahve satın alırken ırk konusunda konuşmak istemediklerini söyledi. Michigan Üniversitesi'nden öğrenim gören 19 yaşındaki Afrika kökenli Amerikalı Ninette Musili, "Çoğu insan Starbucks'a kahve içmeye geliyor. Irk konusu, özellikle Starbucks'ta gündeme getirilmesi zor olan bir konu." dedi. 46 yaşındaki Shane Mulholland da, kafe zincirinde ırk konusunun konuşulamayacağını belirtti; "İnsanlar buraya kahve içmeye geliyor. Kendi siyasi söylemlerini savunmaya değil. Ben bu yüzden buraya gelmemeyi bile düşündüm bir ara." dedi. Mulholland, Starbucks'ın yerleşmiş bir marka olması yüzünden, müşterilerini soğutmak yerine, ırk gibi konularda tarafsız kalması gerektiğini söyledi. Shane Mulholland, "Yaptığınız işe ilgi çekmek için yapabileceğiniz başka şeyler de var. Herhalde çok para kazanıyorlar ki, böyle bir konu yüzünden müşteri kaybetmeyi umursamıyorlar." dedi.

