İYİ VE KÖTÜ ORTAYA ÇIKSIN
Sektörün 2012 yılında yüzde 20’lik fiyat artışına gittiğini belirten Çağlar, trafik sigortasında 2015’te kaydedilen 2.3 milyar TL’lik tarihi zarar nedeniyle de diğer ürünlerdeki kârların bu zararı telafi ettiğini bildirdi. Çağlar, “Bu zorunlu görev nedeniyle diğer sigorta ürünlerindeki zamlar devam ediyor” şeklinde konuştu. Burada havuz sistemine geçilmesi ile bir miktar rahatlama olduğunu ancak asıl çözümün serbest fiyat politikasında yattığını kaydeden Çağlar, “Sürücüye göre fiyatlama yapmayı arzu ediyoruz. İyi ve kötü sürücünün sistematik bir şekilde ayırt edilmesi gerekiyor” diye konuştu.
Çalışanlar için zorunlu hale getirilen bireysel emeklilik sistemine katılım konusunda hızlı girişler olmasına rağmen cayma oranının yüzde 57’ye ulaştığını kaydeden Çağlar, burada küçük önlemler ile daha hızlı ilerleme sağlanabileceğini kaydetti. Devlet katkısı öncesinde 3.1 milyon çalışanla 20 milyarlık fon büyüklüğüne ulaşıldığını aktaran Çağlar, bu yıl bu rakamın 6.8 milyon kişi ile 71 milyar TL’lik fon büyüklüğüne geldiğini anlattı. Çağlar, “BES’te devletin yanı sıra işverenlerin de katkısı olmalı” ifadesini kullandı.

Dolunun hasarı katlanacak
CAN Akın Çağlar, afetlerin dünyada 37 milyar dolarlık hasar oluşturduğunu belirtti. Çağlar, 18 Temmuz’daki sel felaketinde 7 bin hasar için 116 milyon TL, 21 Temmuz Gökova depreminde 800 hasar için 12 milyon TL, 27 Temmuz’da gerçekleşen sel ve dolu felaketinde ise 22 bin hasar için 168 milyon TL’lik ödeme yapıldığını açıkladı. Son dolu felaketine ilişkin hasarların gelmeye devam ettiğini ve bu rakamın bir iki kat artabileceğini kaydeden Çağlar, “Şu an sadece tamirhanelerde yoğunluk ve cam sıkıntısı yaşıyoruz. Kaportalar 3.500 camlar ise 1000 TL’den tamir ediliyor. Konutlarda ise 6 bin TL’lik ortalama tamir ücreti çıktı” dedi.