Reklamsız Sözcü

Rus boşluğunu yerli turist ile dolduracak

Turizmciler harekete geçti! Rus turistten doğacak olan boşluğu doldurmak için yerli turiste ucuz tatil yaptırılacak

10:159 Aralık 2015
Rus boşluğunu yerli turist ile dolduracak
Turizmciler harekete geçti! Rus turistten doğacak olan boşluğu doldurmak için yerli turiste ucuz tatil yaptırılacak

Sayime BAŞÇI

RUSYA'daki ekonomik kriz nedeni ile bu yaz yüzde 15'lik kayıp yaşayan turizmciler, bu açığın yüzde 10'unu yerli turist ile kapattı. 2016 sezonunda ise uçak krizinin ardından 4.5 milyon Rus turisti kaybetme riski ile karşı karşıya kalan sektör, yurtdışında Almanları çekmeye çalışırken, yurtiçinde de yerli turiste ucuz tatil yaptıracak.

Foto: Shutter – Yerli turiste ucuz tatil yaptırılacak

Bu yıl yerli turizme yönelik özel çalışmalar yapıldığını açıklayan Jolly Tur, özellikle Antalya Bölgesi'ndeki oteller ile özel anlaşmalar yapıldığını ve 2015 fiyatları ile yerli turistlere tur satışları yapılacağını açıkladı.

5 MİLYON KİŞİ TATİLE  PAKETLE ÇIKIYOR

Yeni döneme ilişkin hedeflerini ve turizm sektörüne ilişkin değerlendirmelerini dün İstanbul'da düzenlenen basın toplantısı ile açıklayan Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, Rusya başta olmak üzere çevre ülkelerde yaşanan sıkıntılar nedeni ile bu yıl iç turizmi canlandırmaya odaklandıklarını açıkladı. İndirimler ve avantajlı seyahat paketleri ile iç pazarda tatil bilincini artırmak istediklerine değinen Mete Vardar, “Geçmişte en son iç pazar müşterisi düşünülürdü. Ancak artık öyle olmuyor. Ülke nüfusunun yüzde 8'i seyahat ediyor. Acentelerle seyahat eden kişi sayısı da 5 milyon. İlk etapta dış pazarda oluşan açık iç pazarla kapatılamayabilir. Ancak bu bir öncü yıl olabilir. Gelecek 5 yıl içinde tatil yapan Türk sayısını 20 milyona çıkarabiliriz. Tatil alışkanlıklarını tüm Türkiye'ye yaymak istiyoruz” değerlendirmesini yaptı.

BÜYÜMEYE RUS DOPİNGİ

Jolly Tur Genel Müdürü Figen Erkan ise 2016'ya büyük hedeflerle gireceklerini aktardı. 2016 için yüzde 50 büyüme hedeflediklerini kaydeden Erkan,  burada Rusya ve çevre ülkelerle ilgili beklentilerdeki düşüşün etkili olduğunu kaydetti.

Erkan, “Büyüme hedefimizle Türkiye'nin iç turizmdeki canlılığını artırarak olası kayıpları telafi etmeye kararlıyız. Yüzde 50'lik büyüme hedefine ulaşmamızda marketing bütçemizi yüzde 100'ün üzerinde artırmış olmamız en önemli araçlarımızdan biri olacak” dedi.

Son güncelleme: 10:1609.12.2015
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet Whatsapp