İkti­da­rın Esa­d’­ı de­vir­me sev­da­sı uğ­ru­na ba­şı­mız iyi­ce be­lâ­ya gir­di.
Yur­du­mu­za do­lan iki bu­çuk mil­yon Su­ri­ye­li­’nin ya­rat­tı­ğı sı­kın­tı­lar yet­mi­yor­muş gi­bi şim­di sa­va­şın eşi­ği­ne gel­dik!
Ko­re Sa­va­şı­’n­dan bu ya­na, 65 yıl için­de dün­ya­da ilk de­fa bir Rus sa­vaş uça­ğı düşürüldü.
Onu da Su­ri­ye sı­nı­rın­da biz dü­şür­dük ve is­ter is­te­mez sa­va­şa bu­laş­mış ol­duk!
Oy­sa bu ke­sin­lik­le Tür­ki­ye­’nin sa­va­şı de­ğil­dir!
Ne­den ba­şı­mı­zı böy­le bir der­de sok­tuk?
Sı­nır ih­lal­le­ri her za­man olur. Bi­zim uçak­la­rı­mız da baş­ka­la­rı­nın ha­va sa­ha­sı­na gi­re­bi­lir. Ni­te­kim Ege­’de Yu­nan uçak­la­rı bi­zim ha­va sa­ha­mı­za, bi­zim uçak­la­rı­mız da Yu­nan ha­va sa­ha­sı­na yüz­ler­ce de­fa gir­miş­tir. Han­gi bi­ri dü­şü­rül­dü?
Bu tür olay­lar pro­tes­to edi­lir, no­ta ve­ri­lir ve dip­lo­ma­tik yol­lar­dan çö­zü­lür.
Be­şar Esa­d’­ı de­vir­mek uğ­ru­na Su­ri­ye­’de­ki sa­va­şa da­hil olup (tu­rizm, do­ğal­gaz ve in­şa­at sek­tö­rü gi­bi) ile­ri de­re­ce­de ti­ca­ri iliş­ki­le­ri­miz olan Rus­ya ile ara­mı­zı aç­mak her­hal­de akıl kâ­rı bir iş ol­maz!
Va­him ola­yın cid­di so­run­lar ya­ra­ta­ca­ğı ke­sin!