Fitch ayrıca bu zorlu yılın şirketlerin satış hacimlerini ve ürün karmasını baskılayacağını; sert maliyet artışlarının üstesinden gelebilme gücünü de zedeleyeceğini belirtti.

Fitch dün Türkiye'deki tüketici sektörüne yönelik yayınladığı raporunda, marjlardaki baskının gıda üreticileri ve perakendeciler arasında pazarlık güçlerine bağlı olarak paylaşılmasını beklediğini ifade etti.

[old_news_related_template title="Fitch, büyüme tahminini düşürdü" desc="Fitch, Türkiye'nin, 2019 için büyüme beklentisini yüzde 1,2'den 0,6'ya ve 2020 tahminini yüzde 3,9'dan yüzde 3,1'e düşürdü. 2018 yıl sonu için enflasyon tahmini ise yüzde 25 olarak yapıldı." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2018/12/iecrop/fitchturkey_16_9_1544018363.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2018/ekonomi/son-dakika-fitch-buyume-tahminini-dusurdu-2778335/"]

Raporda artan finansman maliyetleri, finansmana erişimin zorlaşması ve yabancı para birimi cinsinden borçlanma yükünün aynı zamanda finansal esnekliği de sınırlayacağı belirtildi.

Fitch bütün bu zorluklara rağmen 2019'un Türk modern perakendesi için büyüme imkanlarını beraberinde getireceğini söyledi.

REUTERS