Güney Kore'nin sendikalı TIR şöförleri altı aydan kısa sürede ikinci kez greve giderek, dünyanın en büyük onuncu ekonomisinde otomotivden petrokimyasal sektörüne birçok alanda üretimi ve yakıt tedarikini tehlikeye attı.

TIR şöförleri hükümetin, "Güvenli Nakliye Tarifesi" isimli taban ücret sistemini sene sonunda süresi dolmadan kalıcı hale getirmesini talep etti. Şoförlerin bir başka talebi, petrol tankerleri gibi farklı sektörlerdeki işçilere sunulan sosyal yardımın artırılması oldu.



Hükümet taban ücret uygulamasını üç yıl uzatmayı kabul etti, ancak diğer sendika taleplerini reddetti.

Şoförlerin Haziran'da düzenlediği sekiz günlük grev sonucunda Asya'nın dördüncü en büyük ekonomisinde sevkiyatlar aksamış, üretimdeki düşüşün ve aksayan teslimatların maliyeti 1.2 milyar doları bulmuştu. Grev, iki tarafın da taviz verdiğini açıklamasıyla sona ermişti.

ULAŞIM DURACAK


Sendika eylemlere 22 bin işçinin katıldığını tahmin ederken Ulaşım Bakanlığı bu rakamı 9 bin 600 olarak açıkladı.



Organizasyondan sorumlu Nakliyat Kamyoncuları Dayanışma Sendikası (CTSU) grev sonucunda, başlıca arıtma tesislerine yapılan petrol sevkiyatları ile başlıca liman ve fabrikalarda ulaşımın durabileceği uyarısında bulundu. (REUTERS)

[old_news_related_template title="Rus petrolü için istenen tavan fiyat, Moskova'yı etkilemeyecek" desc="G7 ülkelerinin, Rus petrolüne getirmeyi tasarladığı 65-70 dolar düzeyindeki tavan satış fiyatının Moskova'nın petrol gelirlerinde azalışa yol açması beklenmiyor." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2022/11/24/iecrop/a_16_9_1669273080.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2022/ekonomi/rus-petrolu-icin-istenen-tavan-fiyat-moskovayi-etkilemeyecek-7497662/"]