Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Zeydan Karalar, yıllardır çeşitli yakınmaların olduğu otogarın taşınmayacağını ve yerinde dönüşüm-düzenleme yapılarak modern bir hale getirileceğini açıklamıştı.
Bence çok da isabetli bir açıklama olmuştu.
Çünkü özellikle Şakirpaşa Havaalanının yeni yerine taşınmasından sonra, ne kadar büyük bir değerin Adana halkının elinden uzaklaştığını gördük.
Hiçbir sorun yaratmayan havaalanımız kapatıldı ve 35 kilometre uzağa yapılan havaalanına taşındı.
Sonra da Adanalı için eziyet dolu süreç başladı.
Havaalanına gitmek bir dert gelmek bir dert.
Eskiden Adana’nın bir çok yerinden 10-15 dakikada , bilemedin yarım saatte ulaşabileceğin havaalanına gitmek için şimdi 3 saat önceden evden çıkman gerekiyor.
İşte bu nedenle Adana Otogarının da uzak bir yere taşınması Adanalı açısından ikinci bir ulaşım sıkıntısı yaratacaktı.
Oysa Adana Otogarı kentin çok merkezi bir yerinde bulunuyor ve şehrin her tarafından ulaşım kolaylığı sağlıyor.
Ayrıca otogara kentin dört bir yanından toplu taşıma ile de ulaşmak mevcut.
Taksi ile gidip gelmek konusunda ise fahiş fiyatlar ödenmesi gerekmiyor.
Fakat otogarımızın bir takım sıkıntıları var.
Her ne kadar kapalı alanları olsa da bunlar verimli kullanmaya uygun düzenlenmediğinden genellikle yazın sıcağa, kışın soğuğa maruz kalıyorsunuz.
Evet, haksızlık etmeyelim otogarda geçtiğimiz yıllarda yaşanan kirlilik ve pislik, seyyar satıcı yoğunluğu büyük ölçüde giderilmiş durumda.
Bunun için otogar müdürlüğüne ve belediye yetkililerine teşekkür etmek gerek.
Fakat yine de kapalı alanların artırılması, klimalı ortamlar yaratılması ve çevreye çeki düzen verilmesi lazım.
Fakat; her şeyden önce otobüs firmalarına bir çeki düzen verilmeli…
Türkiye’nin hiçbir şehrinde gözükmeyen başıboşluk Adana otogarındaki otobüs firmalarında var.
Özellikle otobüsler kalkış saatlerine hiç riayet etmiyorlar.
Örneğin, geçtiğimiz günlerde (tarih ve saati, hangi firma olduğu bende saklı) Adanalıların, yerli firma diye tercih ettikleri bir otobüs firması saat 11.00 yerine saat 11.45’te kalktı.
Bu firma ilk kez de bunu yapmıyor.
Şimdiye kadar defalarca Adana’nın bu ünlü firmasından şikayet aldım.
Sürekli geç hareket etmek bu firmada, arıza yaptığı zaman yolcuları Toros Dağlarında saatlerce bekletmek, onlara bilgi vermemek bu firmada…
Sosyal medya Adanalıların bu otobüs firmasının şikayetleriyle dolu…
Bakın hangi otogara giderseniz gidin (Örneğin; Ankara’da) otobüs beş dakika bile gecikse hemen uyarılır ve cezayı anında yer.
Ama bu otobüs firmasının sahipleri belediye üzerindeki etkisinden midir nedir, deyim yerindeyse istediği gibi at oynatıyor.
Kimseyi takmıyor.
Buradan başta Adana Büyükşehir Belediyesi Zeydan Karalar olmak üzere Otogar Müdürlüğü’ne Adana için “ayıp” sayılacak bu uygulamalara son vermesini ve otobüs firmalarına çeki düzen verecek önlemleri almaları gerektiğini bildiriyorum.
Otobüs firmalarına çeki –düzen vermeden, otogarı iyileştirmesiniz ne olur iyileştirmeseniz ne olur?
Bu yüzden önce Adana’nın otobüs firmalarına bir çeki düzen verilmelidir…