Geçtiğimiz yılı yüzde 52’lik büyüme ve 22 bin 107 adetlik satışla kapatan Skoda, böylelikle Türkiye’de ‘Son 30 yılın en yüksek satış adedine’ ve 5 bin adedin üzerinde satış yapan markalar arasında ‘Binek araçta en hızlı büyüme’ yakalayan marka oldu. Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, “2010’da 6 bin adet satarken şu anda 22 binlere geldik ve 2015 yılında yüzde 3,05 pazar payına ulaştık. Yüzde 23 büyüyen pazarda yüzde 52’lik artış sağladık. Yeni ürün gamımızın yanı sıra filo satışlarında da 2 bin 90 adetlerden 5 bin adetlere geldik, filoda en çok tercih edilen 11. marka olduk” dedi. Öte yandan Skoda’nın tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de en çok satılan modeli yaklaşık 10 bin adetle Octavia oldu. Onu 4 bin 324 adetle Superb, 2 bin 190 adetle Rapid Spaceback ve bin 974 adetle de Rapid izledi. Yeni Fabia’nın satışı bin 834 adet olurken, Yeti bin 694 adetlik satışa ulaştı. Satışların geri kalanı ise diğer modellerden oluştu.

Skoda, Türkiye’de son 30 yılın en yüksek satış adedi ve binek araçta en hızlı büyümeyi yakaladı.

DOĞUŞ OTO İLE SİNERJİ YAKALANDI


Skoda’nın Türkiye’deki başarısının sadece bu pazarla sınırlı kalmadığını da belirten Senyücel, “Küresel pazarları arasında da 19. sıradan, Çin, Almanya, Rusya, İngiltere, Çek Cumhuriyeti ve Polonya’nın ardından 7’nciliğe yükseldik. Avrupa’nın hemen hemen bütün ekonomilerini geride bıraktık. 2016 yılında hedefimiz daralan pazar koşullarına rağmen büyümek. Markamız adına yüzde 10-20 arasında büyüme öngörümüz var. Yeni Superb ve Fabia, 2016’da tam yıl satılacak ve toplam büyümemize katkı verecek” ifdesini kullandı. Maslak’ın ardından mekanı uygun olan Doğuş Oto lokasyonlarında  bulunmak istediklerinin altını çizen Genel Müdür, “Son 2-3 yılda daha fazla yakınlaşarak iyi bir sinerji yakaladık. Doğuş Oto’nun referansı, insan kaynağı, satış ve satış sonrası hizmetleri ile müşteri memnuniyeti bize de büyük katkı sağlıyor” dedi.

Skoda, Türkiye’de son 30 yılın en yüksek satış adedi ve binek araçta en hızlı büyümeyi yakaladı.


Kur yüzünden fiyatlar artacak


Faiz oranlarının tüketici kredilerine ve talebe direkt etki ettiğini belirten Senyücel, “Araç kredileri de artış eğiliminde. Otomotiv sektörü için kur çok büyük bir etken. Kur bütün markaların fiyatlandırmalarına direkt etki ediyor. Satınalma gücünün artmadığı bir ortamda kurun yükselmesi sonucunda, otomobil fiyatları yukarı gidip, gelirin aynı kalması halinde tabii ki insanların satın alma gücü yetmiyor. Şu anda ortalama kompakt sınıf araç almaya kalksanız, 80 bin liranın altında araç bulma şansınız yok. Bundan 3 sene önce bu araçlar 60-65 bin lira bandındaydı. Maalesef kurun yükselmesi bu fiyatları artırdı. 'Otomobil fiyatları artar mı?' diye sorarsanız; evet artar." Otomotiv fiyatlarının, kurlardaki yükseliş oranında artmadığını da vurgulayan Senyücel, herkesin bu konuda fedakarlık gösterdiğini dile getirdi.

Skoda, Türkiye’de son 30 yılın en yüksek satış adedi ve binek araçta en hızlı büyümeyi yakaladı.


 

2016’nın ilk showroom’u olan Doğuş Oto Maslak’ı açan ve basın mensuplarını burada ağırlayan Tolga Senyücel, “Oturmuş, tüketici güvenini kazanmaya başlayan ürünlerimiz, ürün teknolojimiz, araç kalitemiz, bizi daha fazla talep edilen bir marka yapıyor” diye konuştu.

Skoda, Türkiye’de son 30 yılın en yüksek satış adedi ve binek araçta en hızlı büyümeyi yakaladı.