DOĞUŞ OTO İLE SİNERJİ YAKALANDI
Skoda’nın Türkiye’deki başarısının sadece bu pazarla sınırlı kalmadığını da belirten Senyücel, “Küresel pazarları arasında da 19. sıradan, Çin, Almanya, Rusya, İngiltere, Çek Cumhuriyeti ve Polonya’nın ardından 7’nciliğe yükseldik. Avrupa’nın hemen hemen bütün ekonomilerini geride bıraktık. 2016 yılında hedefimiz daralan pazar koşullarına rağmen büyümek. Markamız adına yüzde 10-20 arasında büyüme öngörümüz var. Yeni Superb ve Fabia, 2016’da tam yıl satılacak ve toplam büyümemize katkı verecek” ifdesini kullandı. Maslak’ın ardından mekanı uygun olan Doğuş Oto lokasyonlarında bulunmak istediklerinin altını çizen Genel Müdür, “Son 2-3 yılda daha fazla yakınlaşarak iyi bir sinerji yakaladık. Doğuş Oto’nun referansı, insan kaynağı, satış ve satış sonrası hizmetleri ile müşteri memnuniyeti bize de büyük katkı sağlıyor” dedi.
Kur yüzünden fiyatlar artacak
Faiz oranlarının tüketici kredilerine ve talebe direkt etki ettiğini belirten Senyücel, “Araç kredileri de artış eğiliminde. Otomotiv sektörü için kur çok büyük bir etken. Kur bütün markaların fiyatlandırmalarına direkt etki ediyor. Satınalma gücünün artmadığı bir ortamda kurun yükselmesi sonucunda, otomobil fiyatları yukarı gidip, gelirin aynı kalması halinde tabii ki insanların satın alma gücü yetmiyor. Şu anda ortalama kompakt sınıf araç almaya kalksanız, 80 bin liranın altında araç bulma şansınız yok. Bundan 3 sene önce bu araçlar 60-65 bin lira bandındaydı. Maalesef kurun yükselmesi bu fiyatları artırdı. 'Otomobil fiyatları artar mı?' diye sorarsanız; evet artar." Otomotiv fiyatlarının, kurlardaki yükseliş oranında artmadığını da vurgulayan Senyücel, herkesin bu konuda fedakarlık gösterdiğini dile getirdi.
2016’nın ilk showroom’u olan Doğuş Oto Maslak’ı açan ve basın mensuplarını burada ağırlayan Tolga Senyücel, “Oturmuş, tüketici güvenini kazanmaya başlayan ürünlerimiz, ürün teknolojimiz, araç kalitemiz, bizi daha fazla talep edilen bir marka yapıyor” diye konuştu.



