Hande ZEYREK / SÖZCÜ

Bir ote­le gi­dil­di­ğin­de, han­gi hiz­met­le­rin ol­du­ğu oda­ya bı­ra­kı­lan ta­nı­tı­cı bro­şür­ler­den, bas­tı­rı­lan afiş­ler­den ya da otel ça­lı­şan­la­rına so­ru­la­rak öğ­re­ni­le­bi­li­yor. Kral da­ire­le­ri ya da su­it oda­lar­da ko­nak­la­yan özel mi­sa­fir­le­re ise oda­la­rı­na tah­sis edi­len gö­rev­li­ler sa­ye­sin­de da­ha kap­sam­lı bir hiz­met su­nu­lu­yor. İş­te tam da bu nok­ta­da mi­sa­fir­le­rin ta­ma­mı­nın otel­de­ki tüm hiz­met­ler­den ha­ber­dar ol­du­ğu hat­ta ken­di­le­ri­nin de tüm ih­ti­yaç­la­rı­nı tek tık­la bil­di­re­ce­ği bir tek­no­lo­ji ge­liş­ti­ril­di. Türk­çe’­de ‘u­şa­k’ an­la­mı­na ge­len But­ler is­mi ve­ri­len tek­no­lo­jiy­le, müş­te­ri­ler oda­la­ra yer­leş­ti­ri­le­cek bir tab­let sa­ye­sin­de otel­le il­gi­li tüm ta­nı­tı­cı bil­gi­le­rin ya­nı sı­ra ak­lı­nı­za ge­le­bi­le­cek her tür­lü hiz­me­ti aya­ğı­na is­te­ye­bi­le­cek.

TEK TIK­LA HİZ­MET

Ör­ne­ğin oda­ya ye­mek is­te­yen bir mi­sa­fir, tab­let­ten otel res­to­ra­nın­da­ki tüm ye­mek­le­ri gö­rüp, yi­ne tab­let­ten si­pa­ri­şi­ni ve­re­bi­li­yor.
Has­ta olan­lar ise otel dok­to­ru­nu yi­ne tab­let­te­ki me­nü­den is­te­ni­len sa­at­te oda­sı­na ça­ğı­ra­bi­li­yor. Sa­de­ce otel için­de de­ğil ka­lı­nan şe­hir­le il­gi­li de on­lar­ca se­çe­nek bu­lu­nan prog­ram sa­ye­sin­de is­te­ni­len hiz­met tek tuş­la aya­ğa ge­li­yor. But­ler Tek­no­lo­ji Şir­ke­ti­’nin 3 yıl­dır üze­rin­de ça­lış­tı­ğı prog­ram için lüks otel­ler­le gö­rüş­tük­le­ri­ni söy­le­yen But­ler Sa­tış Mü­dü­rü Mev­lüt Ün­der, otel yö­ne­ti­ci­le­ri­nin prog­ra­ma “o­tel­ci­li­ğin Fer­ra­ri­’si­” ola­rak bak­tı­ğı­nı söy­le­di. Ün­de­r’­le But­ler Tek­no­lo­ji­si­’nin ay­rın­tı­la­rı­nı ko­nuş­tuk.

 

HER ODA­YA BİR UŞAK!

- But­ler is­mi na­sıl doğ­du?
But­ler ke­li­me an­la­mı ‘U­şa­k’­tır. Bü­yük şa­to­lar­da, ma­li­ka­ne­ler­de her şe­yin ku­sur­suz bi­çim­de ida­re­sin­den ser­vi­si­ne her ko­nu­da de­tay­lı bil­gi sa­hi­bi ve ev sa­hi­bi­nin en ya­kı­nın­da olan vaz­ge­çil­mez ki­şi­dir uşak. Gü­nü­müz­de hiz­met sek­tö­rün­de üst sı­nıf otel­ler özel mi­sa­fir­le­ri için ve mi­sa­fir­le­ri­ni özel his­set­tir­mek için bu ser­vi­si ve­ri­yor. Uzun bir za­man bu ser­vi­si ça­lış­tı­ğım otel­ler­de özel hiz­met­li eki­biy­le bir­lik­te ben de mi­sa­fir­le­re sağ­la­dım ve ger­çek­ten bek­len­ti­nin sı­nı­rı ol­ma­dı­ğı­nı fark et­tim. Mi­sa­fir bek­len­ti­le­ri­ni kar­şı­la­mak bir ya­na, bek­len­ti­yi tah­min edip su­nan ki­şi But­le­r’­dır. But­ler Tek­no­lo­ji Şir­ke­ti­’nin yö­ne­ti­min­de otel­ci­lik sek­tö­rün­de uzun yıl­lar gö­rev al­mış isim­ler var. Biz de mi­sa­fir hiz­me­tin­de­ki tüm açık­la­rı ka­pa­tan bir prog­ram ge­liş­ti­r­dik.

AYRICALIK HİSSİ

- ‘But­ler Sis­te­mi­’ na­sıl ça­lı­şı­yor?
Ki­şi­ye özel ser­vis ko­nu­sun­da uz­man­laş­mış eki­bi­mi­zin de­ne­yim­le­ri so­nu­cun­da or­ta­ya çık­tı. Otel kon­sep­ti için oluş­tur­du­ğu­muz her dil­de ça­lı­şa­bi­len, mi­sa­fir oda­la­rı­na yer­leş­ti­ri­len, ‘nok­ta atı­şı­’ di­ye ta­bir ede­bi­le­ce­ği­miz do­kun­ma­tik tab­let­ler va­sı­ta­sıy­la ‘Her oda­ya bir But­le­r’ sis­te­mi­ni ge­liş­tir­dik. Bu sis­tem ile otel­ler­de su­nu­lan hiz­met­ler, mi­sa­fir­le­rin is­tek­le­ri­ni tek bir tuş­la si­pa­riş et­me­le­ri­ne im­kan sağ­lı­yor. Bu hiz­met­ler hız­lı ve ko­lay bir şe­kil­de ger­çek­le­şi­yor. Böy­le­ce mi­sa­fir­ler ken­di­le­ri­ni ay­rı­ca­lık­lı his­se­di­yor ve za­man­la­rı­nı da­ha iyi kul­la­nı­yor.
- Bu sis­te­min otel­le­re ma­li­ye­ti ne­dir?
Nor­mal­de otel­ler müş­te­ri­le­ri­ne tüm bil­gi­len­dir­me­le­ri­ni bas­tır­dık­la­rı bro­şür­ler­le ya­pı­yor. İş­let­me­le­rin yıl­lık oda­ba­şı­na 50-300 do­lar ara­lı­ğın­da kâ­ğıt ba­sım gi­der­le­ri olu­yor. Biz bu gi­der­le­ri sı­fır­la­yıp hiz­me­ti tek­no­lo­jiy­le bu­luş­tur­duk. ‘But­ler Tek­no­lo­ji­si­’ 8-15 bin do­lar ara­sı­na sa­tın alı­na­bi­len bir sis­tem.



Türk tu­riz­mi­ne ye­ni bir so­luk

- Sis­te­min mi­sa­fir­ler için fay­da­la­rı ne­ler?
Mi­sa­fir oda­sı­na gel­di­ğin­de eli­ne tab­le­ti alıp kal­dı­ğı mü­es­se­se ve gi­de­cek yer­ler hak­kın­da bir do­ku­nuş­ta bil­gi ala­bi­lir. But­ler sis­te­min­de su­nu­lan ser­vis­ler iş­let­me­le­rin sun­du­ğu hiz­met­le­rin ta­ma­mı­nı kap­sar ve böl­ge hak­kın­da da bil­gi ve­rir. But­ler sis­te­min­de, otel­le­rin ve için­de bu­lu­nan bü­tün mi­sa­fir alan­la­rı­nın kı­sa vi­de­o ve gör­sel­le­ri yer ala­bi­li­yor. Sis­tem üze­rin­den ye­mek ve içe­cek si­pa­ri­şi ve­ri­le­bi­li­yor. Otel için­de­ki res­to­ran­la­ra re­zer­vas­yon ya­pa­bil­me, otel­ler­de bu­lu­nan ma­ğa­za­lar­dan ürün sa­tın ala­bil­me, oda te­miz­li­ği sa­ati­ni be­lir­le­mek, yas­tık seç­mek, ku­ru te­miz­le­me, va­liz al­dır­mak, ken­di di­lin­de ga­ze­te­le­ri oku­mak müm­kün. Biz bu sis­te­min Türk tu­riz­mi­ne ye­ni bir so­luk ge­ti­re­ce­ği­ne ina­nı­yo­ruz.