Bir otele gidildiğinde, hangi hizmetlerin olduğu odaya bırakılan tanıtıcı broşürlerden, bastırılan afişlerden ya da otel çalışanlarına sorularak öğrenilebiliyor. Kral daireleri ya da suit odalarda konaklayan özel misafirlere ise odalarına tahsis edilen görevliler sayesinde daha kapsamlı bir hizmet sunuluyor. İşte tam da bu noktada misafirlerin tamamının oteldeki tüm hizmetlerden haberdar olduğu hatta kendilerinin de tüm ihtiyaçlarını tek tıkla bildireceği bir teknoloji geliştirildi. Türkçe’de ‘uşak’ anlamına gelen Butler ismi verilen teknolojiyle, müşteriler odalara yerleştirilecek bir tablet sayesinde otelle ilgili tüm tanıtıcı bilgilerin yanı sıra aklınıza gelebilecek her türlü hizmeti ayağına isteyebilecek.TEK TIKLA HİZMET
Örneğin odaya yemek isteyen bir misafir, tabletten otel restoranındaki tüm yemekleri görüp, yine tabletten siparişini verebiliyor.
Hasta olanlar ise otel doktorunu yine tabletteki menüden istenilen saatte odasına çağırabiliyor. Sadece otel içinde değil kalınan şehirle ilgili de onlarca seçenek bulunan program sayesinde istenilen hizmet tek tuşla ayağa geliyor. Butler Teknoloji Şirketi’nin 3 yıldır üzerinde çalıştığı program için lüks otellerle görüştüklerini söyleyen Butler Satış Müdürü Mevlüt Ünder, otel yöneticilerinin programa “otelciliğin Ferrari’si” olarak baktığını söyledi. Ünder’le Butler Teknolojisi’nin ayrıntılarını konuştuk.
HER ODAYA BİR UŞAK!
- Butler ismi nasıl doğdu?
Butler kelime anlamı ‘Uşak’tır. Büyük şatolarda, malikanelerde her şeyin kusursuz biçimde idaresinden servisine her konuda detaylı bilgi sahibi ve ev sahibinin en yakınında olan vazgeçilmez kişidir uşak. Günümüzde hizmet sektöründe üst sınıf oteller özel misafirleri için ve misafirlerini özel hissettirmek için bu servisi veriyor. Uzun bir zaman bu servisi çalıştığım otellerde özel hizmetli ekibiyle birlikte ben de misafirlere sağladım ve gerçekten beklentinin sınırı olmadığını fark ettim. Misafir beklentilerini karşılamak bir yana, beklentiyi tahmin edip sunan kişi Butler’dır. Butler Teknoloji Şirketi’nin yönetiminde otelcilik sektöründe uzun yıllar görev almış isimler var. Biz de misafir hizmetindeki tüm açıkları kapatan bir program geliştirdik.
AYRICALIK HİSSİ
- ‘Butler Sistemi’ nasıl çalışıyor?
Kişiye özel servis konusunda uzmanlaşmış ekibimizin deneyimleri sonucunda ortaya çıktı. Otel konsepti için oluşturduğumuz her dilde çalışabilen, misafir odalarına yerleştirilen, ‘nokta atışı’ diye tabir edebileceğimiz dokunmatik tabletler vasıtasıyla ‘Her odaya bir Butler’ sistemini geliştirdik. Bu sistem ile otellerde sunulan hizmetler, misafirlerin isteklerini tek bir tuşla sipariş etmelerine imkan sağlıyor. Bu hizmetler hızlı ve kolay bir şekilde gerçekleşiyor. Böylece misafirler kendilerini ayrıcalıklı hissediyor ve zamanlarını daha iyi kullanıyor.
- Bu sistemin otellere maliyeti nedir?
Normalde oteller müşterilerine tüm bilgilendirmelerini bastırdıkları broşürlerle yapıyor. İşletmelerin yıllık odabaşına 50-300 dolar aralığında kâğıt basım giderleri oluyor. Biz bu giderleri sıfırlayıp hizmeti teknolojiyle buluşturduk. ‘Butler Teknolojisi’ 8-15 bin dolar arasına satın alınabilen bir sistem.

Türk turizmine yeni bir soluk
- Sistemin misafirler için faydaları neler?
Misafir odasına geldiğinde eline tableti alıp kaldığı müessese ve gidecek yerler hakkında bir dokunuşta bilgi alabilir. Butler sisteminde sunulan servisler işletmelerin sunduğu hizmetlerin tamamını kapsar ve bölge hakkında da bilgi verir. Butler sisteminde, otellerin ve içinde bulunan bütün misafir alanlarının kısa video ve görselleri yer alabiliyor. Sistem üzerinden yemek ve içecek siparişi verilebiliyor. Otel içindeki restoranlara rezervasyon yapabilme, otellerde bulunan mağazalardan ürün satın alabilme, oda temizliği saatini belirlemek, yastık seçmek, kuru temizleme, valiz aldırmak, kendi dilinde gazeteleri okumak mümkün. Biz bu sistemin Türk turizmine yeni bir soluk getireceğine inanıyoruz.