Endonezya'da korkunç bir kaza yaşandı... Jakarta-Pangkalpinang seferini yapan JT-610 sefer sayılı Boeing 737 MAX 8 tipi uçak bilinmeyen bir sebeple düştü...

[caption id="attachment_2707744" align="alignnone" width="1200"]Kazada hayatını kaybedenlerin cesetlerine ulaşıldı. Kazada hayatını kaybedenlerin cesetlerine ulaşıldı.[/caption]

178'i yetişkin, 1'i çocuk, 2'si bebek, 2'si pilot ve 6'sı da kabin görevlisi olmak üzere toplam 189 kişinin bulunduğu açıklanırken henüz kazadan kurtulan olup olmadığının henüz bilinmediği ifade ediliyor.

Endonezya Ulaştırma Bakanlığı, Sivil Havacılık Müdürü Sindu Rahayu düzenlediği basın toplantısında "Uçak radardan kaybolmadan önce havalimanına geri iniş izni istedi" dedi. Endonezya'nın Afet Yönetimi Müdürlüğü Başkanı Sutopo Purwo Nugroho, Twitter'dan paylaştığı videoda arama kurtarma çalışmalarının yürütüldüğünü ve uçağa parçaların denizde bulunduğunu aktardı.

[caption id="attachment_2707773" align="alignnone" width="1200"]Uzmanlar, denizden çıkarılan cesetlerin kimliklerini tespit etmeye çalışıyor. Uzmanlar, denizden çıkarılan cesetlerin kimliklerini tespit etmeye çalışıyor.[/caption]

Ülkenin çok okunan gazetelerinden Jakarta Post, uçakta Endonezya Ekonomi Bakanlığı'nda görevli 20 kişilik bir heyetin olduğunu iddia etti. Arama-kurtarma çalışmaları devam ederken yetkililer kazada kurtulan olmadığını ilan etti.

[caption id="attachment_2707226" align="alignnone" width="489"]Arama kurtarma çalışmaları sırasında denizden uçak içinde kullanılan tepsiler çıktı. Arama kurtarma çalışmaları sırasında denizden uçak içinde kullanılan tepsiler çıktı.[/caption]

GÖZ GÖRE GÖRE ÖLÜME GİTMİŞLER


Kazanın ardından Lion Air'in CEO'su Edward Sait açıklamalarda bulundu. Sait, pazar günü Denpasar'dan Cakarta'ya giden uçaktaki pilotların bir sorun rapor ettiğini söyledi. Sait, "Fakat rapor sonrasında mühendislerimiz durumu inceledi ve kalkış izni verdi" açıklamasını yaptı.

[caption id="attachment_2707154" align="alignnone" width="1040"]EPA'nın servis ettiği fotoğraflarda yolcuların bavullarına ve diğer eşyalarına ulaşıldığı görülüyor. EPA'nın servis ettiği fotoğraflarda yolcuların bavullarına ve diğer eşyalarına ulaşıldığı görülüyor.[/caption]

Endonezya Sivil Havacılık Kurumu'nun sözcüsü Yohanes Sirait, "Uçakla bağlantı kesilmeden önce kabin ekibi geri dönüş için istekte bulunmuştu. Hava kontrolörü buna izin verdi fakat o sırada uçakla iletişim koptu. Lion Air tarafından yapılan açıklamada, kalkıştan 13 dakika sonra uçakla bağlantının kesildiği ifade edildi.

[caption id="attachment_2707157" align="alignnone" width="1200"]Yetkililer, koordinatların belli olduğunu ve dalgıç ekiplerin arama-kurtarma çalışmalarına başladığını duyurdu. Yetkililer, koordinatların belli olduğunu ve dalgıç ekiplerin arama-kurtarma çalışmalarına başladığını duyurdu.[/caption]

UÇAK YÜKSELİP ALÇALMIŞ


Reuters haber ajansı, uçağın düşmeden önce kaydedilen verilerini inceledi. Resmi ham uçuş verilerine göre uçak önce 5.000 feet (1.524 metre) yükseliyor ve daha sonra alçalmaya başlıyor. Fakat bundan sonra tekrar yükselen uçak en sonunda tekrar alçalmaya başlıyor. Uçakla bağlantı kesilmeden önce 3.650 feet (1113 metre) irtifaya inen Boeing 737 MAX 8 model uçağın 345 knot hız yaptığı aktarıldı.

[caption id="attachment_2707000" align="alignnone" width="624"]Uçağın 1 saatlik seferini tamamlaması bekleniyordu. (Harita: BBC Türkçe) Uçağın 1 saatlik seferini tamamlaması bekleniyordu. (Harita: BBC Türkçe)[/caption]

HAVAYOLU ŞİRKETİ: MÜRETTEBAT DENEYİMLİYDİ


Uçağın düşmesinin ardından Lion Air Grup'tan bir açıklama geldi. Ağustos ayından beri sadece bu hat üzerinde Lion Air Grup'un seferleri olduğu ifade edilirken, uçağın bakımının düzenli yapıldığı ve pilotlarla birlikte kabin ekibinin eğitimli olduğu açıklandı. Endonezya'nın kurşun, çinko ve kalay üretim merkezi olarak bilinen Pangkalpinang'a giden uçağın pilotu ve yardımcı pilotunun 11.000 saat uçuş süresini tamamladığı açıklandı.

[caption id="attachment_2707008" align="alignnone" width="1114"]Üst düzey Endonezyalı yetkililer denize düşen uçağın bulunduğu bölgede arama kurtarma çalışmalarına devam ediyor. Yetkililer uçağın enkaz parçalarına ulaştı. Üst düzey Endonezyalı yetkililer denize düşen uçağın bulunduğu bölgede arama kurtarma çalışmalarına devam ediyor. Yetkililer uçağın enkaz parçalarına ulaştı.[/caption]

Reuters'ın son dakika haberinde ise düşen uçağın üreticisi Boeing'in de gelişmeden haberdar olduğu ifade edildi. Boeing yetkilileri, "Gelişmeyi yakından takip ediyoruz" açıklamasını yaparken, uçağın düşmesine neyin sebep olduğuna dair bir yorum yapılmadı.

[caption id="attachment_2707188" align="alignnone" width="1118"]Dalgıçlar, arama kurtarma çalışmalarına başladı. Dalgıçlar, arama kurtarma çalışmalarına başladı.[/caption]

SUÇ BOEING'İN YENİ UÇAĞINDA MI?


TSİ 02.30 sıralarında havalanan uçağın, bir saatlik bir uçuş sonrası Pangkal Pinang'a inmesi planlanıyordu. BBC'ye bilgi veren bir Lion Air yetkilisi, uçağa ne olduğu konusunda ellerinde henüz bir bilgi bulunmadığını söyledi.

[caption id="attachment_2707007" align="alignnone" width="1023"]Twitter'da üst düzey yetkililerin paylaştığı fotoğraflarda bazı yolculara ait cep telefonu ve cüzdan gibi eşyalar gösterildi. Çarpışmanın etkisiyle telefonun adeta bir kağıt parçası gibi bükülmesi dikkat çekti. Twitter'da üst düzey yetkililerin paylaştığı fotoğraflarda bazı yolculara ait cep telefonu ve cüzdan gibi eşyalar gösterildi. Çarpışmanın etkisiyle telefonun adeta bir kağıt parçası gibi bükülmesi dikkat çekti.[/caption]

Boeing 737 MAX 8 modeli 2016'da hizmete girmiş olan bir uçak fakat havacılık sektöründe bazı sorunları olduğu biliniyor... Sivil havacılık danışmanı Gerry Soejatman, BBC'ye açıklamalarında MAX 8 modelinin hizmete alınmasından bu yana sorunlar yaşadığını, bu sorunlar arasında irtifanın korunmasının da bulunduğunu söyledi.

Havacılık alanında dünyanın önde olan ülkelerinden biri olan Endonezya'da güvenlik konusu biraz sıkıntılı. Boeing'in yakıt tasarrufu sağlayan modelini küresel olarak ilk kullanan ülkelerden biri Lion Air'in Malezya'daki iştiraki Malindo Air'di.

LION AIR'IN SABIKASI KABARIK


Düşen uçağın bağlı olduğu havayolu şirketi Lion Air'in geçmişte de çok sayıda kaza yaşadığı ortaya çıktı. 2004'te Cakarta'dan Surakarta'ya giden uçak pisti kaçırınca Solo şehrine girmiş ve uçaktaki 25 kişi hayatını kaybetmişti. 2002 ve 2006'da da havaalanlarında ufak kazalar yaşanmış ve bunlarda ölen ya da yaralanan olmamıştı. 2013 yılında ise Lion Air'e ait bir uçak Endonezya'nın tatil cenneti Bali yakınlarında düşmüş ve yolcular yüzerek karaya çıkmak zorunda kalmıştı.

[caption id="attachment_2707424" align="alignnone" width="1200"]Lion Air, resmi internet sitesini siyah-beyaz yaptı. Lion Air, resmi internet sitesini siyah-beyaz yaptı.[/caption]

Lion Air, pilotların ve kabin ekibinin kimliklerini de açıkladı... Yapılan açıklamada kaptan pilotun Yeni Delhi'de yaşayan Bhavye Suneja olduğu ve 7 yıldan beri Lion Air'de çalıştığı ifade edildi. 6.000 saat uçuşu olan Suneja'nın yardımcı pilotu Harvino'nun da 5.000 saatlik uçuş deneyimi olduğu aktarıldı.

Kabin ekibindeki isimlerin de, Shintia Melina, Citra Noivita Anggelia, Alviani Hidayatul Solikha, Damayanti Simarmata, Mery Yulianda ve Deny Maula olduğu belirtildi.