Hayri ÇETİNKAYA / SÖZCÜ

2008 yılında Koç Holding’in amiral gemilerinden Arçelik’in bünyesine katılan Grundig, 2013 yılında beyaz eşya ürün gamını tanıtırken şimdi de ankastre ürünleriyle pazara giriş yaptı.

Foto: Sözcü


Ev elektroniğinin tüm segmentlerinde ürün gamını tamamlayan şirket, en son dünyanın önde gelen tasarım, mobilya ve mutfak fuarı Eurocucina’da ankastre ürün serisinin lansmanını yaptı. Arçelik Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, üst segment markaları Grundig’i global hedeflere ulaşmak için önemli bir güç olarak gördüklerini söyledi.


5 YILDA MİLYAR EURO’LUK CİRO


Bulgurlu, Grundig’i uluslararası premium markaları olarak konumlandırdıklarını belirterek, “Grundig ile büyük hedeflerimiz var. 5 yıl içerisinde uluslararası satışlarımızın yüzde 20’sini Grundig’den elde etmeyi hedefliyoruz. Şu anda uluslararası satışların yüzde 9’u Grundig’den sağlanıyor” dedi.

Arçelik yönetimi rakamları pek fazla telaffuz etmek istemiyor. Ama marka geçen yıl 330 milyon Euro’luk gelir elde etti. Yılda yüzde 20 büyüme hedefi dikkate alındığında Grundig’in 2021 yılındaki cirosu yaklaşık 1 milyar Euro’ya ulaşacak.

Arçelik Genel Müdürü Bulgurlu, Grundig markasının global olarak bilinirliğini artırmak için kapsamlı tanıtım ve sponsorlukların da olabileceğini belirtti ve Beko’nun Barcelona sponsorluğunu hatırlattı. “Grundig için de böyle bir işbirliği olur mu, Barça’nın sağ kolundan girer misiniz” sorumuza ise Bulgurlu, “Şu anda böyle bir çalışmamız bulunmuyor ama global bir marka yolunda ilerlemek için düşünülebilir, planlarımız arasında olacaktır” dedi. Bulgurlu, Arçelik’in satışlarının yüzde 60’ının uluslararası pazarlardan, yüzde 40’ının yurtiçinden geldiğini de belirtti.


HEDEFTE AMERİKA VAR


Arçelik Genel Müdürü Bulgurlu, ev elektroniğinin tüm kategorilerde ürün sunan tek Avrupalı marka olan Grundig’in yeni hedef pazarlara odaklandığını vurgulayarak şunları söyledi:
“15 farklı pazarda Grundig beyaz eşya ürünlerimizi tüketicilerle buluşturuyoruz. Grundig’in bu yıl yaklaşık 2.5 kat büyümesini hedefliyoruz. Farklı coğrafyalarda varlığımızı artıracağız. Güneydoğu Asya, Amerika, Kanada, Güney Amerika, Çin ve Kıta Afrika’sı öncelikli hedef pazarlarımız arasında yer alıyor.”

Hedef pazarlarda satın alma sinyali de veren Bulgurlu, “Faaliyet gösterdiğimiz tüm pazarlarda organik olarak büyüyoruz. Aynı zamanda satın almalar için bölgesel fırsatları takip ediyoruz. Hedefimizde tüm dünya var.”

Grundig’in tasarım alanında inovatif çalışmalarını kesintisiz sürdürdüğünü ifade eden Bulgurlu,”Herşey tasarımda başlıyor. Tüketici artık tasarıma da çok dikkat ediyor. Kullanıcıların beklentileri de çok değişti. Tüketicinin kalbine giden yol tasarımdan geçiyor diyebiliriz. Artık kolay kullanımlı ürünler istiyorlar” dedi.


TUŞ TAKIMI ORTADAN KALKTI


Ankastre ürünlerinin yanı sıra yeni tasarımlarını da tanıtan Grundig, dünyada ilk kez gerçek karbon malzemeden yapılan buzdolabını da görücüye çıkardı. Prototip aşamasında olan karbon buzdolabı, çelikten daha sert olmasına rağmen çeliğe göre yarı yarıya hafifliğiyle büyük ilgi çekti. Eurocucina’da Grundig’in HomeWhiz ve Virtual User eXperience (VUX) teknolojileri de yer aldı. Dünyada bir ilki gerçekleştirerek tuş takımını tamamen ortadan kaldıran VUX, ışıkla tezgaha yansıttığı düğmeler sayesinde dokunmatik ekrana farklı bir yorum getiriyor. HomeWhiz ev ağı uygulaması ise beyaz eşyalara akıllı cihazlardan bağlanarak, kontrol edebilme imkanı sunuyor.


FOOD FOR SOUL


Dün­ya kay­nak­la­rı­nın ve­rim­li kul­la­nı­mı­na bü­yük önem ve­ren Ar­çe­li­k’­in üst seg­ment mar­ka­sı Grun­dig, glo­bal öl­çek­te gı­da is­ra­fı­nı ön­le­mek ama­cıy­la ha­re­ke­te geç­ti. Grun­dig, gı­da ıs­ra­fı ile mü­ca­de­le et­mek ama­cıy­la, dün­ya­ca ün­lü üç Mic­he­lin yıl­dız­lı şef Mas­si­mo Bot­tu­ra­’nın kur­du­ğu kâr ama­cı güt­me­yen bir or­ga­ni­zas­yon olan ‘Fo­od for Sou­l’ ile iş­bir­li­ği yap­tı.