“Viral” kavramı aslında güzel şeyler çağrıştırmamakta. Sağlık alanında ve bilgisayar platformlarında, isteğimiz dışında yayılan viruslere gönderme yapan “viral” kavramı, pazarlama dünyasında tam tersi olumlu, talep edilen bir davranış olarak karşımıza çıkıyor. Virüs yayılması anlamındaki “viral” ile, pazarlamadaki “viral” kavramlarının tek ortak noktası kontrolümüz dışında gerçekleşen bir yayılmaya işaret etmesi.

İnternetin getirdiği paylaşım kolaylığı ve kullanıcı davranış trendlerinde paylaşımın ön plana çıkması, olumlu veya olumsuz anlamda viral yayılmayı tetikleyen unsurlar. İnternette pazarlama açısından viral örneklerine baktığımızda, sınırlı bir yatırımla yapılan pazarlama iletişiminin, zincirleme paylaşım ile kısa zamanda yüz binlere, milyonlara ulaşmasını sağladığı örnekleri görüyoruz.

Bu konuya ilişkin olarak Stratejik Pazarlama Danışmanı Mustafa İçil’in açıklamaları için aşağıdaki bağlantıya tıklayabilirsiniz.

http://shiftdelete.net/viral-olmak-ya-da-olmamak-53896