Yeni hizmete açılan Uluslararası Çukurova Havalimanı'nı doğrusu ben de çok merak ediyordum.

Çünkü 87 yıl hizmet veren ve şimdiye kadar tek bir gün bile kapanmayan Şakirpaşa Havaalanımızdan üstün yönleri acaba neydi?

Bunları yerinde tespit etmek amacıyla geçenlerde yolumun düştüğü havalimanına işte biraz da bu gözle baktım.

Havalimanına Turgut Özal tarafından gidiyordum ve tuttuğum kilometreye göre 40 kilometre tutan bir yol kat ettim.

Eğer Türkmenbaşı'ndan, Kuruköprü’den gelsem elbette daha kısa bir mesafe tutacaktı.

Diğer yandan Yüreğir tarafından ya da Sarıçam’dan gelsem yerine göre 50 kilometreyi de bulacak bir yolculuk yapacaktım.

Tabii eskiden şehir merkezindeki havaalanına ortalama 5-15 kilometreden ulaşabildiğimizi düşünürsek bu çok uzak bir mesafeydi.

Mesafe yönünden yeni havalimanı elbetteki eskisine göre eksi bir nitelikteydi.

Aynı zamanda bu kadar uzaklık ulaşım giderini de artırıyordu.

Mesela taksi ile havalimanına ulaşmak isteyenler yerine göre 1500-2000 TL arası bir ücret ödemek durumunda.

Eğer, servis olarak hizmete giren HAVAMAŞ şirketi ile bu mesafeyi gideceklerse bu kez 200 TL ödemeleri gerekiyor.

Yine eski havaalanımıza dolmuşla 25 TL verip ya da taksi ile 100-150 TL verip ulaştığımızı düşünürsek bu çok fazla bir rakam…

Ayrıca eski havaalanı şehir içinde olduğu için hangi saatte olursa olsun ulaşım sıkıntısı yaşamak olanaksız.

Eğer gece değilse dakika başı dolmuş var.

Dolmuşla diğer dolmuş duraklarına ya da metroya gidebiliyordunuz.

Taksi ise bugüne göre daha ucuz bir rakamdı.

Ayrıca uçaktan indikten sonra yarım saat içinde evde olabilirdiniz ya da uçağa binmek için evden çoğu zaman bir saat içinde çıkmak gerekirdi.

Ama şimdi bunun için en az 3 saat zaman harcayacaksınız…

Bunlar eksi tarafları.

Şimdi bir de artılara bakalım.

Evet, yeni havalimanı oldukça modern olmuş.

Ferah ve rahat.

İç mimarisi gün ışığının içeri dolmasına meydan verecek biçimde tasarlanmış ve bu da oldukça bir aydınlık ortam sağlıyor.

Eski havaalanınında bilet onay ve valiz verme sırasında yer darlığından karmaşa yaşanıyordu.

Oysa şimdi geniş mekanlarda birkaç uçak arka arkaya olsa bile bir sıkışıklık yaşanmıyor.

Bu da güzel.

Ayrıca otopark konusunda da önemli sıkıntılar geride kalmış.

Eskiden yolcunuzu götürmeye veya karşılamaya gittiğinizde arabanızı koyacak yer bulamaz trafik polisleriyle köşe kapmaca oynardınız.

Ama şimdi hem gelen yolcu hem de giden yolcu bölümleri ayrılarak daha fazla araba park edecek otopark yerleri var ve bu karmaşa yaratmıyor. (Tabii eğer vatandaşların bu uygun yerlere park etmelerine bir süre sonra engel olunmazsa)

Ayrıca kapalı otopark olması Adana gibi yazın çok sıcak olan bir bölgede büyük bir avantaj.

Yani yeni Havaalanı eski havaalanının en büyük sorunlarından olan otopark sorununu aşmış.

Bu açılardan baktığınızda yeni havaalanı gerçekten ferah, şık, havadar, rahatça park etmeye olanak yaratan bir yapı da…

Bunlar iyi…

İyi de…

Acaba gerçekten bunları sağlamak için devleti bir milyara yakın bir harcamanın geri ödeme sorumluluğunun altına sokmaya ve karşılanıp karşılanmayacağı şüpheli olan yıllık 9 milyon yolcu garantisi vererek devleti bu kadar yükün altına sokmaya gerek var mıydı?

Önünde denize kadar her türlü ekleme yapılabilecek 40 km’lik bir boş alan bulunan Şakirpaşa Havalimanı, yeni bir apron, yeni bir bekleme salonlarıyla çok daha ucuza bu hizmeti veremez miydi?

Bence eski ile yeni havaalanlarını mukayese ederken bir de bu açıdan bakmalı!...