Mehtap Ö. ERTÜRK

Belediye, metro inşaatı için şantiye kurma çalışmalarına başladı
Beyoğlu’na bağlı bulunan Fındıklı Parkı başta olmak üzere Kabataş sahilindeki tüm yeşil alanlar ve parklar, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından “metro” inşaat şantiyesi haline getirilmek isteniyor.
Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu inşası için şantiye kurma çalışmalarına Fındıklı Parkı’ndan başlayan belediye ekipleri, parkı önce demir çubuklarla çevreledi, ardından da alanda bulunan çocuk oyun alanını söktü. Önceki gece ise parka şantiye tabelası asmaya çalışan şirketi engelleyen semt sakinleri, sabah saatlerinde de parkın önündeki Fındıklı otobüs durağının kaldırılmasına izin vermedi.



Fındıklı Parkı’na şantiye tabelası asmaya çalışan şirketi engelleyen semt sakinleri, parkın önündeki Fındıklı otobüs durağının kaldırılmasına izin vermedi. Durak daha sonra eski haline getirildi ve kazılan yerler yeniden düzeltildi.

MEYDAN DA TEHLİKEDE

Yeşil alanlara şantiye yapılamayacağına dikkat çeken CHP eski Milletvekili Melda Onur, “Şantiye haline getirilmek istenen yer, insanların nefes alabileceği, yürüyüş yapabileceği bölgedeki tek yeşil alan. Zengin, fakir, her dinden insanın birlikte vakit geçirebileceği nadir parklardan biri. Burayı belirsiz bir süre metro şantiyesine çevirmek, masum bir hareket değil. Metro şantiyesi için başka alanlar bulunabilir. Bu iş sadece şantiye ile kalmaz, sonrasında farklı ticari yapılara çevrilebilir. Boğaz’a nazır metro şantiyesi mi olur” dedi.
İstanbul Kent Savunması üyesi Deniz Özgür ise, “Beşiktaş’taki Barbaros Meydanı’nda yer alan otobüs duraklarını kaldırarak ve ağaçları keserek orayı da şantiye alanına çevireceklerini öğrendik. Kent hayatı için bu kadar önemli alanlarda, bu kadar pervasızca, hiçbir uyarı yapmadan böyle hunharca işlere girişebiliyorlar. Parklara boş alan, şantiye, otopark alanı muamelesi yapmaktan vazgeçsinler. Parkalar şantiye alanı değildir” dedi.



YEŞİL ALAN ŞANTİYE OLAMAZ

Türkiye’de halkın bu konuda ne kadar hassas olduğunun Gezi Olayları sırasında görüldüğünü dile getiren TMMOB Mimarlar Odası’ndan Mücella Yapıcı, “Eğer bir şantiye alanı gerekiyorsa etraftaki binalardan biri kamulaştırılarak veya yol kapatılarak alan bulunabilirdi. Bu bölge İstanbul 1 numaralı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu tarafından 7 Temmuz 1993 gün ve 4720 sayılı karar ile “kentsel sit alanı” olarak ilan edilmiştir. Yeşil alan ve parklar hangi niyetle ve gerekçe ile olursa olsun şantiye alanı olamaz” dedi.
İstanbul ve çevre halkının son derece yoğun olarak kullandığı Kabataş Fındıklı Parkı 3214,53 metrekarelik bir alanı kapsıyor. Sadece Fındıklı Parkı değil, sahil şeritleri de dahil olmak üzere Kabataş iskelesine kadar toplam 15284,37 metrekarelik tüm sahil parkı ve yeşil alanların, ağaçları da “sökülüp taşınmak” üzere Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey metro inşaatının çalışma ve şaft yerleri şantiyesi olarak yüklenici şirkete teslim edildiği öğrenildi.