Doğa harikası Gökova Körfezi'nin Okluk Koyu civarındaki tekneler 10 Temmuz Pazar gecesi bulundukları yerden uzaklaştırıldı. Gece yarısı önce jandarma ekipleri bölgeye geldi. Askeri araçların projektörlerini yakan jandarma, gecenin sessizliğini megafon ile bozarak, tekne sahiplerine Okluk Koyu ile İngiliz Koyu'nu terk etmelerini anons etti.

Jandarmanın ardından Sahil Güvenlik devreye girdi. Sahil Güvenlik ekipleri tekneleri tek tek dolaşarak, vatandaşların ve yabancı turistlerin sabaha kadar bölgeden uzaklaşmalarını istedi. Okluk Koyu ve civarındaki yaklaşık 150 tekne bölgeden uzaklaşmak zorunda kaldı. Sadece arızalı ve sahibi olmayan birkaç tekne kaldı. Sahil Güvenlik, arızaların giderilmesi için ek süre verdi. İçinde kimsenin bulunmadığı demirli teknelerin sahipleri telefon ile aranarak en kısa sürede gelip teknelerini götürmeleri istendi. Sahil Güvenlik sürekli nöbet tutarak koya girişleri de yasakladı.

PH12PH12HP21HP12

NEDEN YASAKLANDIĞI BELİRSİZ

Okluk Koyu ve civarındaki teknelerin kovulma nedeni ise açıklanmadı. Tekne sahiplerine bilgi verilmediği, sadece Muğla Valiliği'nin emri olduğunun söylendiği öğrenildi. Valilik de bu olağan dışı uygulamanın sebebi hakkında açıklama yapmadı. Yasaklamanın ne kadar süreceği de belirsiz.

ERDOĞAN TATİLE Mİ GELECEK

Şimdi herkes koyun neden boşaltıldığı sorusuna yanıt arıyor. Akıllara gelen en güçlü ihtimal Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın Okluk Devlet Konukevi'ne tatile gelecek olması. Zira Erdoğan ziyaret ettiği yerlerde olağanüstü güvenlik önlemleri aldırması ve böylece vatandaşların yaşam alanını daraltması ile biliniyor.

SUUDİ PRENSİ İÇİN Mİ BOŞALTILDI

Bir başka iddia ise Suudi Arabistan Savunma Bakanı Prens Muhammed bin Salman'ın kiraladığı ultra lüks yatın boşaltılan Okluk Koyu'na getirileceği yönünde. Salman, önceki Bodrum'da çok sayıda kadın ile alkollü parti yaparken görüntülenmişti.

OKLUK SEYRE YASAK BÖLGE DEĞİL

Okluk Koyu ve civarının neden boşaltıldığı hakkındaki iddia ve belirsizlik sürerken, halkın tepkisi ise artarak devam ediyor. Bölgeden uzaklaştırılan tekne sahipleri ve turistler, uygulamanın etik olmadığını ve hukuka aykırı olduğunu ifade etti. Vatandaşlar, haritada, Okluk Koyu ve çevresinin seyre yasak bölge olmadığını, hiçbir gerekçe gösterilmeden kovulmalarının haksızlık olduğunu söyledi.

YAT TURİZMİ DARBE YEDİ

Türk turizminin en önemli dallarından olan mavi yolculuklar da yasaklamadan olumsuz etkilendi. Charter yatlar, yasaklama nedeni ile Okluk Koyu ve İngiliz Koyu'nu gezi güzergahından çıkarmak zorunda kaldı.

RESTORANLAR BOMBOŞ KALDI

Koyların kıyılarında bulunan esnaf da zarara uğradı. Restoranlar bomboş kaldı. Bu yıl turizm sezonunun zaten çok kötü geçtiğini vurgulayan restoran işletmecileri, teknelerin bölgeye sokulmaması üzerine tüm müşterilerini kaybetti. Restoranlardaki gıda ürünleri de bozularak çöpe atıldı.

OKLUK SAKİNLERİ İSYAN ETTİ

ALTAN PUNÇ

ALTAN PUNÇ (73)

Pazar akşamıydı, Avrupa Kupası Finali'nin olduğu gece23:30 gibi maç bitti. Ben teknemdeydim. Bir projektör yandı, çıktım, Sahil Güvenlik 'Sabah saat 09:0'a kadar burayı boşaltacaksınız' dedi. O gün Bodrum Havalimanı'na gitmem gerekiyordu. Gittim, İstanbul'a uçtum. Telefon ile liman başkanlığından aradılar, gelmezsem tekneyi römorkör ile çekeceklerini, faturayı da bana keseceklerini söylediler. Bu mali yükü kaldıramayacağım için mecburen geldim. 150 tekne vardı burada. Sahibi ölmüş olan tekne de vardı. Oğlu Almanya'da, yani götürecek kimse yoktu. Ben politik görüşlerine hiç katılmadım ama insani açıdan Turgut Özal'ı takdir ederdim. Çünkü Turgut Özal burayı cumhurbaşkanlığı konuk evi olarak yaptıktan sonra, gelir, yüzer, kıyıya çıkar, bizle çay içer, sohbet ederdi. 47 yıldır buradayım, böyle bir şey görmedim. Burası Sadun Boro'nun muhitidir. Geçen yıl kaybettiğimiz Sadun Boro iyi ki bu olanları görmedi, yoksa kahrolurdu.

UĞUR HEKİMOĞLU

UĞUR HEKİMOĞLU (55)

Teknemiz ile Okluk Koyu'na girmek istedik, Sahil Güvenlik kibarca engelledi. Valilik kararı ile koyun boşaltıldığını söylediler. Herhangi bir sebep söylemediler. Bence anlamsız bir karar bu. Geçerli bir sebebi olması lazım, valilik onu izah etsin ve insanlar bilgilendirilsin.

AYŞE ŞATIROĞLU

AYŞE ŞATIROĞLU (72)

Biz teknemiz ile 40 yıldır buraya geliriz. İlk kez böyle bir şey oldu. Hiçbir gerekçe göstermeden bizi kovdular. Bazı Avrupalı dostlarımız incinerek buradan ayrıldı ve Yunanistan'a gitti. Yapılan uygulama çok ayıp. Burası hepimize ait. Hiç kimsenin burayı kapatıp 'Git' demeye hakkı yok.

OĞUZCAN BAHAR

OĞUZCAN BAHAR (48)

Gökova Körfezinde mavi tur yapıyoruz. Programımız içerisinde İngiliz Koyu da vardı ama dün itibariyle koy boşaltılmış ve duyduğumuza göre cumhurbaşkanı oraya gelecekmiş. Biz böyle olunca programdan İngiliz koyunu çıkarttık. Denizler kamu malıdır, kimsenin özel mülkü değildir, denizler herkesindir.

MERİÇ ERTENK

MERİÇ ERTENK (47 )

Biz Okluk'ta yaz kış yaşıyoruz. Nedensiz ve sebepsiz yere bizleri oradan çıkardılar. Şu an evinden atılmış, sürgünde gibiyiz. Sonucun ne olacağını merakla bekliyoruz.

TURGUT TUNCEL

TURGUT TUNCEL (53)

Teknelerin koydan ayrılmaları biz restoran işletmecilerini de çok kötü etkiledi. Teknecileri kovulunca restoranımız bomboş kaldı. Gıda ürünlerimiz bozuldu, hepsini çöpe atmak zorunda kaldık. Bu durumun ne kadar süreceğinin belli olmaması bizi daha da kaygılandırıyor. Esnaf olarak borçlarımızı ödeyememekten, batmaktan korkuyoruz.

İLGİLİ HABERÖzal'ın Okluk Koyu'ndaki fotoğraflarıÖzal'ın Okluk Koyu'ndaki fotoğrafları