Osmangazi Köprüsü vatandaşın cebini vuruyor. CHP İstanbul Milletvekili Onursal Adıgüzel’in bilgi edinme başvurusuna verilen cevaba göre, Temmuz 2016-Temmuz 2017 döneminde günlük araç garantisi 40 bin, yıllık araç garantisi ise 14 milyon 600 olan Osmangazi Köprüsü’nden geçen ücretli araç sayısı 6 milyon 159 bin 685’te kaldı.

Verilen bilgiye göre, Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve bağlantı yolları dahil) otoyolu kapsamında Gebze-Orhangazi (Osmangazi Köprüsü dahil) otoyol kesiminde 2016 yılında 194 milyon 776 bin 117 lira gelir elde edildiği de bildirildi.

03szt09a_ist-izm-ant-ank-trb

ÜCRET DÜŞÜRÜLDÜ AMA…

CHP’li Adıgüzel, konuyla ilgili olarak SÖZCÜ’ye yaptığı açıklamada, düşürülen geçiş ücretlerine rağmen, köprüden geçen araçların, garanti edilen sayının çok altında kaldığını savundu. Adıgüzel şunları söyledi:
‘’Geçen araç, garanti edilen araç sayısının yarısını bile karşılamıyor. Geçmeyen 8 milyondan fazla aracın parası yine vatandaşın cebinden çıkıyor. Kaldı ki, geçiş ücretlerinin ocak ayında düşürülmesinden sonra yaşanan kısmi artışlara rağmen, vatandaşın köprüye rağbet etmediği de ortada. Yani, vatandaş talep etmediği hizmetin bedelini cebinden ödüyor.’’

DİYARBAKIRLI DA ÖDÜYOR

Hayatında hiç İstanbul ya da Bursa’ya gitmeyen Diyarbakırlı bir vatandaşın da Osmangazi’den geçmeyen aracın parasını ödemek zorunda bırakıldığını vurgulayan Adıgüzel, ‘’Araban hatta ehliyetin yoksa bile ödeyeceksin... Mega proje algısı yaratılıyor ama yükü vatandaşa biniyor. Şimdi vergi artışlarından bahsediliyor. Halkın vergileriyle oluşan kaynaklar halkın yararına kullanılmalı, yük olmamalı, bir elin on parmağını geçmeyecek sayıdaki müteahhidi, işadamını zengin etmek için kullanılmamalı. Bu kaynak israfı aynı zamanda gelecek kuşaklara da yansıyacak, torunlarımız bile borçlu olacak” diye konuştu.

AÇILIŞTA BİLE RAĞBET YOK

Köprünün açıldığı ilk 15 günde geçişlerin bedava olduğunu buna rağmen geçen araç sayısının 1 milyon 502 binde kaldığını ifade eden Adıgüzel, “Geçiş ücretinin düşürülmüş olması, bayram tatillerinin uzatılması da işe yaramamış. Vatandaş Osmangazi Köprüsü’nü hedeflenen kadar kullanmıyor. Motorlu Taşıtlar Vergisi’ndeki artışla açığı kapatmaya çalışıyorlar. Dünya sürücüsüz, alternatif enerji kaynaklarıyla çalışan araçları konuşuyor ama biz asfalta, köprüye kaynak aktarıyoruz” şeklinde konuştu.