Yol kenarlarının bazı bölümlerine dikilen fidanların büyük ölçüde büyümediği, bir bölümünün ise kurumuş olduğu görülüyor. Yaban hayatın korunması amacıyla yapılan ekolojik köprü ise yeşil bir örtüden ziyade toprak bir yolu andırıyor.
kuzey-marmara-otoyolu-5

8 aydan daha fazla geçen Kuzey Marmara Otoyolu projesi kapsamında ağaçlandırılması planlanan yol kenarları halen boş durumda.

kuzey-marmara-otoyolu-4

Havadan bakıldığında yemyeşil ormanların içinde yol kenarlarındaki bölüm çorak arazi görünümünden kurtulamadı.

FOTO: DHA / Arazi hâlâ çorak durumda... FOTO: DHA / Arazi hâlâ çorak durumda...


Karayolunun bazı bölümlerine dikilen en büyüğü 1-1,5 metre olan fidanlar ise kışın getirdiği olumsuz hava koşulları nedeniyle hasar görmüş durumda.

Çoğu kurumuş bu fidanların sıcak yaz aylarında hayatta kalması çok zor görünüyor.

kuzey-marmara-otoyolu-7

Büyüyememiş birçok fidandan, bazılarının ise kuruduğu görüldü.

FOTO: DHA / Büyüyemeyen fidanlar adeta can çekişiyor. FOTO: DHA / Büyüyemeyen fidanlar adeta can çekişiyor.

EKOLOJİK KÖPRÜDE DE MANZARA AYNI


Öte yandan yaban hayatın korunması amacıyla yapıla Avrupa yakası Fenertepe, vahşi yaşam alanına denk gelen bölgede yer alan ekolojik köprü ve çevresi de çorak görünümü ile dikkat çekiyor.

kuzey-marmara-otoyolu-1 FOTO: DHA / Ekolojik köprüde durum maalesef bu...

ICA: HEDEFİMİZ 5 MİLYON 100 BİN AĞAÇ VE BİTKİ


Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu projesinin yürütücüsü İçtaş Astaldi konsorsiyumu ICA'dan yapılan açıklamada civarda dikilen ağaç ve toplam bitki sayısının 5 milyon 100 bine çıkarılmasının hedeflendiği belirtildi. Açıklamada şu ifadeler kullanıldı: Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu projesi kapsamında özel sektörde Cumhuriyet tarihinin en büyük ağaçlandırmasına imza atan İçtaş Astaldi konsorsiyumu ICA, çalışmalarını Orman ve Su İşleri Bakanlığı ile imzaladığı protokoller kapsamında sürdürüyor.

Farklı türleri içeren ağaçlandırma çalışmaları, İstanbul ve çevresi (Ağva’dan Çatalca’ya, Kanlıca’dan Kemerburgaz’a kadar Bakanlığın gösterdiği İstanbul il sınırları dahilinde yerler) ile birlikte Kuzey Çevre Otoyolu güzergahında devam ediyor. 2013 yılından bu yana 3 milyon 100 bin adet ağaç ve bitkiyi doğaya kazandıran ICA, dikilen toplam ağaç ve bitki sayısını 5 milyon 100 bine çıkarmayı hedefliyor. Yalnızca 2017 kış döneminde dikilen ağaç sayısı ise 604 bin.

Geçtiğimiz yıl sonunda viyadük altlarını da ağaçlandırmaya başlayan ve ilk adımı öğrencilerin katılımı ile atan ICA, ağaçlandırma çalışmalarına 2017 yılında da devam edecek. Nisan ayı sonunda viyadük altlarında ağaçlandırma töreni yapılması planlanıyor. Gerek yapımının her aşamasında gerekse işletme döneminde büyük bir özen ile planlı olarak yapılan ve tüm maliyetleri ICA tarafından karşılanan peyzaj ve ağaçlandırma çalışmalarının sürekliliğini korumak için baharın gelmesi ile rutin bakımlar gerçekleştiriliyor. Kuruyan ağaçlar yenileri ile değiştiriliyor. Yeni dikimlerin yanında bakım çalışmaları da yoğunlaşarak devam ediyor.

[img_right_template title="'Sadece köprü için 245 bin ağaç kesildi'" desc="Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu, 2013 yılında yaptığı bir açıklamada sadece Yavuz Sultan Selim Köprüsü için; Anadolu yakasında 93 bin 750, Avrupa yakasında 151 bin 371 adet olmak üzere toplamda 245 bin 121 ağacın kesildiğini söylemişti." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2017/05/veysel-eroglu.jpg" width="655" height="343">

kuzey-marmara-otoyolu-6

DHA