Reklamsız Sözcü

SÖZCÜ ne dediyse çıktı!

TRT yapılanmasının anlatıldığı FETÖ iddianamesinde eski futbolcu Hakan Şükür’e 740 bin lira maaş ödendiği belirtildi. Algı operasyonuyla 2 çalışanı FETÖ suçlamasıyla tutuklanan SÖZCÜ, 7 yıl önce Şükür’e verilen maaşı belgelemişti. Zaman iddianamesine de giren tiraj hilesini yine SÖZCÜ yazmıştı

Asuman ARANCA
android-time 02:48 27 Temmuz 2017
SÖZCÜ ne dediyse çıktı!
TRT yapılanmasının anlatıldığı FETÖ iddianamesinde eski futbolcu Hakan Şükür’e 740 bin lira maaş ödendiği belirtildi. Algı operasyonuyla 2 çalışanı FETÖ suçlamasıyla tutuklanan SÖZCÜ, 7 yıl önce Şükür’e verilen maaşı belgelemişti. Zaman iddianamesine de giren tiraj hilesini yine SÖZCÜ yazmıştı

Ankara Başsavcılığı, FETÖ'nün TRT'deki yapılanmasına ilişkin soruşturmasını tamamlayarak 21 şüpheli hakkında dava açtı. Ankara Cumhuriyet Savcısı Turhan Elbistan tarafından hazırlanan iddianamede, TRT'nin nasıl FETÖ çiftliğine çevrildiği detaylarıyla yer aldı. İşte ayrıntılar:

ŞÜKÜR'E YILLIK 740 BİN LİRA

TRT Genel Müdürlüğü Basın Danışmanı Birol Uzunay, Emniyet'teki ifesinde şu bilgileri verdi: “2009 ile 2012 yılına kadar 70–80 kadar sözleşmeli çalışan aldılar. Bu kişilere daha sonra hileli sınav ile kadro ve yöneticilik verildi. Bu dönemde Ekrem Dumanlı'ya TRT'de yayına katıldığı için ayda 12 bin TL para, Hakan Şükür'e de 2009-2010 yılları arasında TRT'de yıllık 740 bin TL ücret verildi. Bu durumdan rahatsız olunca, bu iki kişinin aldığı yüksek ücret miktarını basına bizzat ben sızdırdım.”

SÖZCÜ, 7 YIL ÖNCE BELGELEMİŞTİ

FETÖ itirafçılarıyla algı operasyonu yapılan ve iki çalışanı tutuklanan SÖZCÜ Gazetesi, 14 Kasım 2010'da birinci sayfadan Hakan Şükür'ün maaşını yazmıştı. Tam yedi yıl önce şunları demiştik: “Türkiye, yandaş yazarların TRT'den aldıkları ‘ballı maaşları' yazıyor ancak rekor eski futbolcu Hakan Şükür'de. Hakan Şükür, Stadyum programında yorum yapmak için 2008'de kurumla direkt sözleşme imzaladı. Sözleşmeye göre, Hakan Şükür'ün hesabına her pazartesi günü 14 bin lira yattı. Şükür'e 52 hafta karşılığında 728 bin lira ödeme yapıldı. Sözleşme 3 yıldır aynen devam ediyor.

27szt10a_ist_izm_ant_trb

‘ZAMAN TİRAJ HİLESİ YAPTI'

Yine kapatılan “Zaman Gazetesi”nin eski yazarları hakkında yürütülen soruşturma 11 Nisan 2017'de iddianameye dönüştürülmüştü. İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı Terör ve Örgütlü Suçlar Bürosu Savcısı İsmet Bozkurt tarafından hazırlanan iddianame 64 sayfaydı. İddianamede, Zaman'ın günlük fiili satış adedi ortalamasının 2014 yılı Mart ayında 50.000-100.000 adet arasında gerçekleştiği, gazetenin günlük 50 binin altında satıldığının tespit edildiği belirtildi.

ÇÖLAŞAN 4 YIL ÖNCE YAZMIŞTI

2017'de yazılan iddianame böyle diyor. Peki SÖZCÜ bunu ne zaman gündeme getirmişti? 25 Mayıs 2013'te, SÖZCÜ yazarı Emin Çölaşan, “Basında büyük üçkağıtçılık” başlığıyla şunları kaydetmişti: “… Fetullah'ın Zaman Gazetesi. Bu gazetenin gerçek satışı sadece 22 bin. Ama her Salı günü açıklanan tiraj rakamlarına bakarsanız Zaman Gazetesi'nin haftalık ortalama satışı bir milyonun üzerinde! Peki bu iş nasıl oluyor? Bir milyondan fazla Zaman Gazetesi her gün bütün Türkiye'de evlere, iş yerlerine, kamu kuruluşlarına, karakollara ücretsiz olarak dağıtılıyor.” Çölaşan 16 Kasım 2016'da da Zaman'ın kendisine ‘üçkağıtçılık' yazısından dolayı dava açtığını ve kaybettiğini duyurmuştu.

Merakla beklenen Yılmaz Özdil'in son kitabı "Mustafa Kemal" Plus abonelerine hediye.

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp more