Köprü yaptın. Geçmeyenin sırtına dört kat yük bindi. Hastane yaptın. Hastalanmayan para ödüyor. Çok büyük, gösterişli cami yaptın. Cemaati yok.
Siz...
Her yapılana karşısınız!
Diye bağırmayın...
Gerçeği saptırmayın.
Cevap verin.
Enflasyonu artıran saray.
Zararı çoğaltan hızlı tren.
Geçmeyenden para kesen köprü. Hastalanmayana yük bindiren hastane.  Cemaati olmayan pahalı cami.
Say say, bitmez.
Nerede yanlış yapmaktasınız?
Hesap verin.

* * *

Yazar arkadaşımız (Ahmet Tan- Cumhuriyet)  yazdı, öğrendim:  Tayyip Erdoğan, AKP Genel Başkanı seçildiği dönemde  “rterdoğan. com” adlı bir internet sitesi vardı.  Sitede aynen şöyle yazıyordu: “Yoksul bir ailenin çocuğu olarak, simit satarak okul harçlığımı çıkardım. Simit o zamanlar 10 kuruştu. 7.5 kuruşa alır, 10 kuruşa satardım.  Ama daha sonra bayat simitlerin 2.5 kuruşa satıldığını öğrendim. Bayat simitleri alır eve götürürdüm. Anacağım bu bayat simitleri buhara tutar,   yumuşatırdı.  Daha sonra da sobanın üzerinde gevretirdi. Ertesi gün bunları 5 kuruştan satardım. Elbette alışı yarı yarıya ucuz olduğu için daha çok satar daha çok kazanırdım.”
Helal olsun.
İyi bir iş planı.
Sonunda zarar yok.
Kâr var.
Bayat simit için yatırdığın parayı çıkarıyorsun ve emeğinin, alın terinin karşılığını kazanç olarak misliyle alıyorsun. Bu kadar net bir “iş yapma planı” ile büyümüş  liderin “rterdoğan.com” sitesindeki, “buharı bayat simite uygulama ve pazarlama” bölümü daha sonra, nedense, çıkarıldı. Cumhurbaşkanlığı sitesindeki uzun hayat hikayesinde bu bölüm yok.

* * *

Oysa örnek alınmalıydı.
Hızlı tren yatırımları,  yandaş özel sektöre “geçen de ödesin, geçmeyen de ödesin” modeli ile köprü yaptırmalar, yine yandaş işadamlarına “yatan da ödesin yatmayan da ödesin” modeli ile hastane yaptırmalar;  “su buharı ile bayat simitleri buluşturup yüzde 100 kârlı satma”  örneği üzerine kurulmalıydı.
Tersi yapıldı.
İsraf üzerine kuruldu.
Hem yaparken israf.
Hem işletirken israf.
Sonuç, zararı büyütme.
2002 yılında TCDD’nin zararı 2 milyar TL iken 2017 itibarıyla zararı 13,5 milyar TL’ye çıktı. 2003’de TCDD’nin yolcu taşıma payı yüzde 5.1 idi, 2017 yılında bu oran 4.3’e geriledi.(Kaynak Danıştay Raporları)  Hızlı tren yapıldı, hem zarar büyüyor, hem  trenle seyahat eden yolcu sayısı düşüyor.
Neden böyle oldu?

* * *

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nde Kadir Topbaş Belediye Başkanı iken yapılmış; “77 km uzunluğunda 12.8 milyar TL maliyetli 6 metro istasyonu ihalesini” yeni Belediye Başkanı, “zararına yapılmış projeler” diye  iptal etti.
Daha önceki projeler kârlı mıydı?
Kimin parasını savuruyorsunuz?
O kadar avans verildi, ne olacak?
Sormak gerekli: Suriyeliler için 30 milyar dolar harcadın. Gazze’ye 2 milyar dolar harcadın.  Mısır’da Müslüman Kardeşler için 2 milyar dolar harcadın.  Afrika ülkeleri; Somali, Burkina Faso, Sierra Leone, Liberya, Sudan için 6 milyar dolar harcadın. Bütün bunlardan ne elde ettin?
Yaz yaz, bitmez.
Saray yaptın.
Ne faydası oldu?

* * *

İsraf büyüdü.
Enflasyon çift haneye çıktı.
Hesap lütfen!