2018 yılında yükselen kurlar ve vergi oranları otomotiv sektöründe en çok onları etkiledi. Çünkü bu markaların ürettiği otomobiller yüksek hacimlerde üretim yapan markalara göre daha pahalı. Pahalı olmalarının sebepleri ise daha kaliteli, daha teknolojik ve kısaca daha iyi otomobil üretmeleri olarak belirtebiliriz.
Bu markaların arasında ülkemizde en çok satış hacmine ulaşanlar Audi, BMW ve Mercedes-Benz oluyor. Onların en yakın takipçileri ise şimdilik Volvo... 2018 yılının Ocak ayında Audi 1013 adet otomobil satmışken bu yıl Ocak ayında bu rakam yüzde 51'in üzerinde gerileyerek 495 adet olmuş. BMW'de ise durumlar pek farklı değil! Alman dev 2018'in ilk ayında 626 adet otomobil satışı gerçekleştirirken bu yıl bu rakam yüzde 40'ın üzerinde gerileyerek 352 olmuş. Peki ya Mercedes-Benz(?), onlar da bu durumdan paylarına düşeni almışlar ve bu ekip içinde satışları en çok gerileyen marka olmuşlar. 2018 Ocak ayında Mercedes-Benz 1190 adet otomobil satışı gerçekleştirirken 2019 yılının Ocak ayında bu rakam 204'e gerilemiş...
Tablodaki genel olumsuzluğun içinde yukarı yönlü hareket eden markalarda mevcut. Örneğin yılın ilk ayında 2 adet Bentley satılmış bile ve bu modeller Bentayga değil! Flying Spur ve GT.
Ülkemizde Borusan Otomotiv çatısı altında yer alan Jaguar markası ise yılın ilk ayında, geçen yıla göre ciddi kayıplar yaşayan markalar arasında. 2018 Ocak ayında 12 adet satış gerçekleştiren marka 2019'un aynı zamanında 2 adet otomobil satışı gerçekleştirmiş durumda.
Spor otomobil üreticisi Lamborghini ise Ocak 2019'da 1 adetlik satışla dikkat çekiyor. Bu satışta en çok dikkat çeken detay ise satılan model Lamborghini'nin ilk SUV modeli olan URUS olması.
İngiliz SUV üreticisi Land Rover'da ise durumlar pek iyi sayılmaz. Ocak 2018'de 84 olan satış adedi bu yıl 36'ya gerilemiş... Ayrıca Borusan Otomotiv bünyesinde bulunan MINI markasında da durumlar BMW, Jaguar ve Land Rover gibi...
Dünya çapındaki satış adetlerine istikrarını koruyan modeller arasında olan Porsche'de ise yüzde 79'luk bir gerileme yaşanmış durumda.
Volvo ise Ocak 2019'daki satışlarıyla ilk üç içerisinde. Geçen yıl Ocak ayında 250 adet otomobil satışı yapan marka bu yıl 231 adette kalmış. Özellikle ekonomik durum göz önünde bulundurulduğunda bu rakam oldukça iyi...
Umarız bütün bir yıl bu rakamlarla devam etmez...
Lüks otomobil markaları 2019 yılına nasıl başladı?
ÖTV ve KDV indiriminden faydalanamayan hatta geçen yıl artırılan ÖTV matrahından direkt olarak etkilenen lüks otomobil markaları, 2019 yılına geçen yılın aynı zamanına göre oldukça geride başladı! Premium segmentin lokomotif markaları olan Audi, BMW ve Mercedes-Benz'in satış rakamları geçen yılın aynı dönemine göre en az yüzde 40 azaldı. Bu rakam varlıklı kesimin de alım gücünün düştüğüne dair ciddi sinyaller verirken lüks otomobil markalarının en üstünde yer alan Aston Martin, Bentley ve Lamborgihini gibi markaların satışlarında geçen yıla göre artış gözlemleniyor.