3.7 MİLYAR LİRA ÖDENDİ
Akın, yeni akademik yılla birlikte üniversite öğrencilerinin yaşadığı barınma sorununa iktidarın yetersiz yurt kontenjanlarının neden olduğunu kaydetti ve şunları söyledi: ‘’Kuzey Marmara Otoyolu’na (KMO) Yavuz Sultan Selim Köprüsü de dahil olmak üzere verilen araç geçiş garantisi nedeniyle 2016- 2020 yıllarında 5 yıl boyunca yapılan ödemenin toplam tutarı 3 milyar 782 milyon lira olarak gerçekleşti. Gebze-İzmir otoyoluna da Osmangazi Köprüsü de dahil verilen garanti kapsamında 2016-2020 yıllarında 5 yıl boyunca yapılan ödemenin toplam tutarı ise 9 milyar 469 milyon lira oldu. 20 Aralık 2016’da hizmete açılan Avrasya Tüneli’ne 2017-2020 arasında 4 yıl boyunca ödenen garanti tutarı 847 milyon lira oldu. 2020’de açılan Ankara-Niğde Karayolu için de 1 yılda 150 milyon lira garanti ödemesi gerçekleşti. Yalnızca köprü ve otoyollar için 2016-2020 yılları arasında Hazine’den toplam 14 milyar 248 milyon lira tutarında ödeme yapıldı.”
Yurt yapılsa 250 bin öğrenci barınabilirdi
Akın şu bilgileri verdi: “Resmi ihale bilgilerine göre 2020 yılında bin yatak kapasiteli öğrenci yurdunun maliyeti 50-60 milyon lira arasındadır. Son 5 yıl içinde otoyol ve köprülere ödenen garanti tutarıyla; maliyetin 60 milyon lira olduğu kabul edildiği 240, maliyetin 50 milyon lira olduğu kabul edildiğinde ise 285-290 adet yurt yapılabiliyor. Bu garanti ödemeleriyle yurt yapılsa, en az 250 bin öğrenciye barınma imkânı sağlanabilirdi.”