Adana’nın 85 yıllık Şakirpaşa havaalanı ne yazık ki kapatıldı.
Hem de kapatılmayacağına dair verilen sözlere rağmen.
Oysa Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan bile Adana’da iki kez yaptığı mitinglerin ikisinde de Adana Şakirpaşa havaalanının kapatılmayacağını söylemişti ve “Adanalı ne isterse biz onu yapacağız" demişti.
Sonuçta Cumhurbaşkanının bu sözleri havada kaldı.
Çünkü Şakirpaşa havaalanı uçuş trafiğine kapatıldı.
85 yıllık havaalanımız kapatılırken maalesef Adana’nın etkili sivil toplum örgütlerinden, odalarından, iktidar partisi milletvekillerinden ses çıkmadı.
Ben acaba Şakirpaşa havaalanının kapatılmasına neden bu kesimlerden ses çıkmadı diye düşünmüştüm ki ortaya çıkan gelişmeler bu merakımı gidermeye başladı.
Mesela Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Niyazi Göğer neden Adana’da on binlerce esnafın hayatını etkileyecek bu karara karşı tek bir “fıs” diye bile ses çıkarmadı.
Öyle ya; Şakirpaşa Havaalanının kapatılması demek burada başta yıllardır ekmek yiyen taksici esnafının, minibüsçülerin, oto kiralama şirketlerinin, buradaki ve çevredeki lokantacıların, dolmuşçuların, kebapçıların işlerini olumsuz yönde etkiliyordu.
Bunların tümü de Adana Esnaf ve Sanatkarlar Odasının sonuçta başkan Niyazi Göğer’in üyeleriydi?
Fakat Göğer’in sesi bir türlü çıkmıyordu?
Şimdi bana ulaşan bilgilere göre Yeni Havaalanına yolcu taşımacılığı yapacak ulaşım kooperatifin toplantıları Adana Esnaf ve Sanatkarlar Odaları salonunda yapılıyor!
Bu sizce de ilginç değil mi?
Acaba bu kooperatifin ve bu ticari ilişkinin Başkan Niyazi Göğer ile ilişkisi nedir?
Acaba Göğer’in bu işlerle ilgili dolaylı ya da direkt olarak ticari bir bağı var
mıdır?
Sayın Göğer’in havaalanına karşı tek bir söz söylememesinde bu tür işlerin etkisi
olabilir mi? Şimdilik bilemiyorum.
Fakat gerçekler er geç ortaya çıkarlar.
Aynı şekilde sadece Adana Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Başkanı değil hemen hemen her konuda Adana’nın ağabeyi gibi görülmek istenen Adana Sanayi Odası Başkanı Zeki Kıvanç’dan da “çıt” çıkmadı.
Biliyorsunuz Zeki Kıvanç’ın adı da geçtiğimiz günlerde Bossa fabrikası eski yerinin alınması ve bir yıldır firmasının vergi ödemediği gibi haberlerde yer almıştı.
Bunların doğruluk payı nedir, Şakirpaşa havaalanı mevzusuna ne etki eder bilemem tabi.
Fakat bunlar benim yazdığım değil, gazete ve internet haberlerinde çıkan bilgilerdi.
Sadece bu iki oda mı? Hayır. Adana Ticaret Odası'ndan da bu konuda bir karşı çıkış göremedik. Adana Organize Sanayi Bölgesi Başkanlığından da…
Halbuki bu iki kurumun binlerce üyesi sürekli Şakirpaşa havaalanını kullanan insanlar.
İş ve ticaret adamları…
Onlar için zaman çok önemli. Yeni havaalanı onlar için de zaman kaybı olacak…
Eskiden havaalanı Adana’nın içinde olduğu için gelen herkes eğer bu bölgede kalacaklarsa Adana’yı tercih ediyorlardı.
Şimdi önemli bir kısmı aynı uzaklıkta olduğu için Mersin’i ve Tarsus’u tercih edeceklerdir.
Bu da Adanalı otelcinin, lokantacının, taksicinin gelir kaydı demek… Bütün bunların böyle olacağı biliniyordu.
Ancak başta AKP milletvekilleri ve AKP’li siyasiler ile bu siyasilerle iyi geçinmek isteyen oda başkanları maalesef Şakirpaşa Havaalanı'nın kapatılması konusunda bir Adanalılık bilinci gösteremediler, göstermediler.
Acaba Adana Havaalanı'nın kapatılmasına karşı yeterli ses çıkarmayan kesimlerde ticari kaygılar, vaatler, iş ilişkileri ve rantsal yaklaşımlar mı belirleyici idi.
Ne diyelim.
Şehri 85 yıllık havaalanından ettiniz ya!
Adanalı ne kadar utansa azdır!