Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Harvard Üniversitesi’nin 1938’de başlayan araştırma sonucuna göre mutluluğun nedeni güçlü ilişkiler
Harvard Üniversitesi’nin 1938’de başlayan araştırma sonucuna göre mutluluğun nedeni güçlü ilişkiler
Harvard Üniversitesi mutlu ve mutsuz bireyleri birbirinden ayıran faktörlerin incelendiği bir araştırma yaptı.1938 yılında başlayan ve 80 yıl süren araştırmaya 721 aile katıldı. Mutluluğu sağlayan en önemli faktörün güçlü ilişkiler olduğu saptandı.
Yaşam 29 Ağustos 2019 - 11:24

Harvard Üniversitesi 1938 yılında mutlu ve mutsuz bireyleri birbirlerinden ayıran faktörleri mercek altına aldı. 80 yıl süren araştırmaya 721 aile üyesi katıldı. On binlerce sayfalık raporda mutlu insanları mutsuzlardan ayırt eden temel farkın güçlü ilişkiler olduğu saptandı. Mutlu bireylerin, mutsuz olanlara göre daha iyi bir aile ve dostluk bağlarına sahip oldukları ortaya çıktı. Oregon Üniversitesi'nde yapılan araştırmanın bulguları ise sosyal medya kullanımının yüksek olduğu toplumlarda yalnızlığın daha yoğun yaşandığını gösteriyor. Facebook, Snapchat ve Instagram gibi sosyal medya platformlarını kullanma oranıyla, yalnızlık ve depresyon şikâyetlerinin doğru orantılı olduğunu da ortaya koyuyor.
Popüler kültürün mutsuzluğun verdiği acıyı hafifletecek reçeteler sunduğunu belirten Prof. Dr. Türker Baş, “Bu reçetelerin pek çoğu, bizleri kısır bir döngüye sokarak mutsuzluğa neden olan asıl sorunun daha da derinleşmesine yol açıyor. Özel hayatımızda da iş hayatımızda da mutluluğu arıyoruz. Harvard Üniversitesi'nde yapılan araştırmanın sonuçlarına göre mutluluğun sırrı, iyi bir aile ve sıkı dostluklardan geçiyor. Başarı, zenginlik, kariyer gibi faktörler de mutluluk açısından önemli. Ancak bunların gerçek mutluluğa dönüşebilmesi ve kalıcı olabilmesi için güçlü ilişkilere sahip olmamız gerekiyor. İster yüzlerce kişinin bağlı olduğu bir yönetici, isterse binlerce kişiye konser veren bir sanatçı olun, eğer başarınızı paylaşacak dostlarınız yoksa ve eve gittiğinizde yalnız uyuyor ve sabah kalktığınızda arayacak, konuşacak kimseyi bulamıyorsanız, bankadaki bol sıfırlı hesapların ya da yaşadığınız konforlu evin sizi mutlu etmeyeceğinden emin olabilirsiniz.” dedi.
Başarıyı paylaşmanın önemine değinen Prof. Dr. Türker Baş’a göre yalnızlıktan kurtulmak için kullanılan sosyal medya tam tersine yalnızlığı artırıyor. Ayrıca depresyona da neden oluyor. Baş, “Günümüzde insanlar sosyal medyayı yalnızlıklarından kurtulmak için bir araç olarak görüyor. Ancak bu tercih, tam tersi bir etki yaratıyor. İstanbul Üniversitesi'nde yapılan bir araştırma, sosyal medya kullanımının giderek artan bir hızda bireyselliği, bencilliği ve yalnızlığı artırırken, hayat tatminini düşürdüğünü ortaya koyuyor. İnsanlar, sosyal medya sayesinde birbirleriyle daha iyi iletişim kurabilecekleri yanılgısı içindeler. Yalnızlık içinde kıvranan pek çok insan, çözümü sosyal medyada arıyor. Ancak çaba harcamadan kurulan dostlukların değeri harcanan çaba kadar oluyor. Ayrıca aşırı sosyal medya kullanımı sosyal ve psikolojik izolasyona götürüyor. Bu kişiler gerçek dostlarından uzaklaşıyor ve daha da yalnızlaşıyorlar.” açıklamasında bulundu.
Türkiye iş yerinde mutluluk sıralamasında 45 ülke arasında 41. sırada

Great Place to Work tarafından gerçekleştirilen “Türkiye’nin En İyi İşverenleri Benchmark Araştırması”na dikkat çeken Great Place to Work Türkiye Ülke Müdürü Eyüp Toprak, “Bu araştırmamıza göre, Türkiye iş yerinde mutluluk sıralamasında 45 ülke arasında 41. sırada. Mutsuzluğun Türkiye ekonomisine yıllık maliyetinin 60 Milyar TL’yi geçmiş durumda. Pek çok iş yerinde mutsuzluğun, stresin temel kaynağının inşa edilemeyen güven kültüründe olduğunu söyleyebiliriz. Güven ve mutluluk sadece fiziksel koşulların iyileştirilmesi, esnek çalışma, yan haklar gibi düzenlemelerle mümkün olmayabiliyor.” değerlendirmesinde bulundu.