PLAJLAR YOK OLUR
“Karadeniz ile Marmara Denizi arasındaki kot farkı Marmara için büyük bir tehlike oluşturuyor. Denizdeki 1 santimlik kot farkı kıyıda 10 santimlik erozyona neden oluyor. Eğer bütün uyarılara rağmen Kanal İstanbul yapılacak olursa Karadeniz’den gelen deniz suyu kot farkı nedeniyle Marmara’ya dolacak. Bunun sonucunda da Marmara Denizi’nin kıyılarında hiçbir plaj, sahil kalmayacak, hepsini su basacak. Ayrıca kıyıda büyük dolgu alanları yapılmıştı. Denizin doldurularak yapıldığı bu dolgu alanları da zaman içerisinde erozyona uğrayıp deniz suyunun altında kalacak. Deniz suyunun zaten dünya genelinde yükseldiği bir dönemde bir de kot farkıyla Marmara’ya riske atmak büyük hata olur.”
İSTANBUL-ANKARA-İZMİR HATLARI TEHLİKEDEHüseyin Alan, normalde hiçbir yolun fay hattı boyunca ilerlememesi gerektiğini ancak hem İstanbul-Ankara otobanının hem de halen yapımı süren İstanbul-Ankara hızlı tren hattının en tehlikeli fay hatları boyunca ilerlediğini söyledi.
TEHLİKE ALTINDAKİ KENTLER
Ülke genelinde 100 bin civarında konutun doğrudan fay hattı üzerinde olduğunun tahmin edildiğini anlatan Hüseyin Alan, bu binaların 17 kent, 80 ilçe ve 512 köyde yer aldığı bilgisini verdi. Bu iller şöyle: Aksaray, Aydın, Bingöl, Bolu, Bursa, Denizli, Eskişehir, Erzurum, Hakkari, Hatay, İzmir, Kahramanmaraş, Kütahya, Manisa, Muğla, Sakarya ve Yalova.