OSD Başkanı Haydar Yenigün, artışın baz etkisinden kaynaklandığını söyleyerek, sektörün halen zirve yılı olarak görülen 2017’nin de gerisinde olduğunu belirtti. Yenigün, ayrıca hammadde, lojistik ve çip sorununun da sektörü zorlamaya devam ettiğini vurguladı.
YATIRIMDA ÜMİT VAR
Zor bir dönemden geçildiği için bu rakamların yine de önemli olduğunu vurgulayan Yenigün, “Ben Türkiye’nin otomotiv sanayinde gelişeceği konusunda çok olumlu bir görüşe sahibim. Orta ve Doğu Avrupa’da son yıllarda gelişen bir otomotiv ekonomisi var. Çekya’da Slovakya’da Romanya’da, Polonya’da ciddi yatırımlar yapıldı biliyorsunuz. Türkiye’ye yeni yatırımın geleceği konusunda hâlâ çok çok ümitliyim” dedi.
Çin’den kayış olmaz mutlaka destek gerek
Sektör olarak hiç olmadığı kadar desteğe ihtiyaç duydukları bir dönemden geçtiklerini söyleyen Haydar Yenigün, “Türkiye’nin çok büyük fırsatları var ve bunlar olacak, gelecek. Fakat tek nedeni Çin artık kötü partner oldu, Türkiye’ye kayıyoruz şeklinde olamaz. Bizim bu rahatlıkta olmamamız lazım. Bizim tam tersine kaliteyi daha da yükseltmek daha çok verimli olmak daha esnek olmak, işimizi geliştirmek için çok çaba sarf etmemiz lazım. Teknoloji yatırımı yapmamız lazım. Teknoloji yatırımı yapmadan önümüzdeki dönemi yönetebileceğimizi zannetmiyorum” ifadelerini kullandı.