Yapımı, yeri uzun tartışmalardan sonra başlayıp yıllarca süren bu arada defalarca ihaleleri iptal edilip, yeniden ihaleye çıkartılan ardından da şimdiki yüklenici AKP’li iş adamı ve eski AKP Çerkezköy Belediye Başkan Adayı adayı Süleyman Kozuva’nın sahibi olduğu Kozuva Şirketler Grubu tarafından inşaatı devam eden Çukurova Bölgesel Havalimanı'nda Adana, Mersin ve Tekirdağ’dan gelen basın mensuplarına gezdirildi.

Tabi ki buradaki gezi Kozuva Şirketler Grubu tarafından planlanmıştı.

O gezide gazetecilere açıklamalarda bulunan Kozuva Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Kozuva, yeni havalimanının bölgeye değer katan bir havalimanı olacağını ifade edip 'Çukurova Havalimanı Türkiye'nin 4. büyük havalimanı oluyor. Kargoda Türkiye'nin 2. büyük havalimanı oluyor. Adana Havalimanı'nın şuanda toplam hizmet ettiği alan sadece 12 bin metrekare alan. Buda bu bölgeye yakışık almıyor ve gerçekten kaldırmıyor. “ demiş ardından eklemişti:

“12 bin metrekarelik havalimanı Adana'ya yakışıyorsa kalsın, orası devletin alacağı bir karar. Ona bir şey deme şansımız yok. Benim şahsıma soruyorsan ben kapanmasını isterim. Neden isterim? Oradaki yolcunun buraya geçmesi için. Sonuç olarak ben burada 25 yıl işletme yapacağım. Ama tabi bu kararı devlet alacak. Sözleşmede böyle bir şey var. Kapanıp kapanmayacağına havalimanı hizmete girdikten sonra karar verilecek.”



Süleyman Kozuva’nın bu söylediklerinin içinde “Ben havaalanının kapanmasını isterim. Sözleşmede böyle bir şey var” cümleleri, bu işin Şakirpaşa Havaalanının geleceği hakkındaki kötü senaryoları doğrular nitelikteydi.

Çünkü yeni havalimanını yapan firma diğer havaalanının kapanması gerektiğini söylüyor arkasından da “Zaten sözleşmede de böyle madde olduğunu“ ilan ediyordu.

İşte bu açıklamalar Adana’da ortalığı ayağa kaldırdı.

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Adana Milletvekilleri Ayhan Barut ve Müzeyyen Şevkin, Süleyman Kozuva'nın "Adana Havaalanı'nın kapatılmasını isterim" açıklamalarını kınayarak, "AKP iktidarının Adana ile bir alıp veremediği var. Kentimize tüm kötülükleri bundandır. Adana'ya üvey evlat muamelesi yapan, değerlerini yok etmeye çalışanlara geçit vermeyeceğiz. Adana Havaalanı'nı kapattırmayacağız. AKP iktidarı kamuoyuna 'Adana Havalimanı kapatılmayacak' diye açıklama yapmadan bu konu asla gündemden düşmeyecek" diye açıklama yaptılar. Adanalı vekiller Barut ve Şevkin, Çukurova Bölgesel Havalimanı'na verilen yolcu garantisi nedeniyle yılda 6 milyon insanın kullandığı, Türkiye'nin en güvenli havalimanı olarak gösterilen Adana Havaalanı'nın kapatılmasının kabul edilemeyeceğine vurgu yaparak “Bizim Mersin'e havaalanı yapılmasıyla ilgili sorunumuz yok, bizim havaalanımızı kapatmasınlar yeter. Çünkü bu Adana Havalimanı çok önemli bir değerimiz ve aynı ölçüde ihtiyacımızdır. Bilinsin ki Adana'ya üvey evlat muamelesi yapan, değerlerini yok etmeye çalışanlara geçit vermeyeceğiz. Şimdi susma zamanı değil, siyasi ayrım gözetmeden Adana ve Türkiye için ses verme zamanıdır." diyerek bütün Adana kamuoyunu da bu konuda tek ses olmaya çağırdılar.

Gerçekten de Şakirpaşa Havaalanı, Adana’nın kırmızı çizgisidir ve olmalıdır.

Şakirpaşa Havaalanı kapatılırsa Adanalı çok büyük sıkıntı çekecektir.

85 yıldır güvenle kullanılan şehir merkezine yakın hiçbir engeli bulunmayan, genişlemeye çok müsait bir havaalanı varken, 35 kilometre ileriye yollardan, yerleşim alanların uzakta

Adanalıların eskiye göre erişimlerini zorlaştıracak, Mersinlilerin erişimini ise kolaylaştırmayacak (Çünkü zaten Mersin’e en fazla 15 km. daha yakın olacak. Bu da sadece 5-10 dakikalık bir fark demektir.) bir havaalanı için yüzlerce milyon dolarlar harcayıp yeni bir havalimanı inşa etmenin mantığını zaten kimse anlamış değil.

Bu nedenle artık yeni havalimanının kullanılmaması ve açılmaması elbette zor, ancak bu Şakirpaşa havaalanının kapatılmasını gerektirmez.

Mersinliler, yeni havalimanını kullansınlar. Adanalılar, Osmaniyeliler, Niğdeliler, Kahramanmaraşlılar, İskenderunlular da mevcut Şakirpaşa Havaalanını kullanmaya devam etsinler.

3 milyonluk Adana şehrini yok sayanlar bunun siyasi sonuçlarına katlanmalılar.

Öyle “Ben kapanmasını isterim” demekle olmaz bu işler!

Şakirpaşa Havaalanı kapatılamaz, kapatılmamalı, yeni havalimanı açılsa da faaliyetlerine devam etmelidir.