Şeffaf basın için ilk adım atıldı...

Sa­de­ce ha­ber ve­re­rek ve mu­ha­lif bir du­ruş ser­gi­le­ye­rek, gün­lük or­ta­la­ma 300 bin sa­tış ra­ka­mı­na ula­şan SÖZ­CÜ, dün ta­ri­hi bir çağ­rı yap­tı. “GA­ZE­TE­LER GER­ÇEK SA­TI­Ş
RAKAMI­NI AÇIK­LA­SI­N” de­di... Ama­cı­mız şuy­du: Türk ba­sı­nı­nın say­gın­lı­ğı­na göl­ge dü­şü­ren ti­raj­lar üze­rin­de­ki şai­be kalk­sın, ga­ze­te sa­tış ra­kam­la­rı­na şef­faf­lık gel­sin. Rek­lam ve­ren­ler ve halk kan­dı­rıl­ma­sın...



Bu oyun bo­zul­sun

SÖZ­CÜ Gazetesi’nin ba­yi sa­tı­şı, gün­lük 300 bin ci­va­rın­da... Ya­ni SÖZ­CÜ oku­ru, her gün ba­yi­si­ne gi­dip 50 ku­ruş ve­ri­yor ve ga­ze­te­si­ni alı­yor. SÖZ­CÜ­’nün ba­yi sa­tı­şı dı­şın­da bir sa­tı­şı yok. Di­ğer ga­ze­te­ler­de ise du­rum fark­lı. Ba­yi sa­tı­şı­na ila­ve ola­rak, ki­mi abo­ne sa­tı­şı ya­pı­yor. Ki­mi spon­sor­lu sa­tış de­ni­len, fir­ma­la­ra top­lu sa­tış ya­pı­yor. Ki­mi de be­da­va ga­ze­te da­ğı­tı­yor. Böy­le­lik­le ti­raj­la­rı­nı şi­şi­rip rek­lam pas­ta­sın­dan da­ha çok fay­da­la­nı­yor­lar.
Çağ­rı­mız, iş­te bu çir­kin oyu­nun so­na er­me­si için­di. Bu çağ­rı­ya ilk uyan, Hür­ri­yet ve Pos­ta ga­ze­te­le­ri ol­du. Ba­yi, abo­ne ve spon­sor­luk sa­tış­la­rı­nı tek tek açık­la­dı­lar. Şim­di sı­ra di­ğer ga­ze­te­ler­de. Rek­lam ve­ren­ler ve ka­mu­oyu, on­la­rın da ba­yi, abo­ne ve spon­sor­luk sa­tı­şı ile be­da­va da­ğı­tım­la­rı­nı tek tek öğ­ren­mek is­ti­yor.

Biz tes­pit et­tik

Eğer açık­la­maz­lar­sa, biz açık­la­ya­ca­ğız. Çün­kü Tür­ki­ye­’nin de­ği­şik yer­le­rin­de­ki sa­tış nok­ta­la­rın­da tek tek in­ce­le­me yap­tık. Han­gi ga­ze­te­nin ne ka­dar ba­yi sa­tı­şı ol­du­ğu­nu or­ta­la­ma ola­rak be­lir­le­dik. Bi­zim bul­du­ğu­muz ra­kam­lar­la, ga­ze­te­le­rin sat­tık­la­rı­nı ile­ri sür­dük­le­ri ra­kam­lar ara­sın­da uçu­rum var. Çağ­rı­mı­zı tek­rar­lı­yo­ruz. Ge­lin ger­çek ba­yi, abo­ne, spon­sor­lu sa­tış­la­rı­nız ile be­da­va da­ğı­tım­la­rı­nı­zı açık­la­yın. Ge­lin ti­raj de­ne­ti­mi ya­pa­lım. Ba­ğım­sız bir ku­ru­luş, tıp­kı Av­ru­pa­’da ol­du­ğu gi­bi ga­ze­te­le­rin sa­tış ra­kam­la­rı­nı in­ce­le­sin.