
Şeffaf basın için ilk adım atıldı...
Sadece haber vererek ve muhalif bir duruş sergileyerek, günlük ortalama 300 bin satış rakamına ulaşan SÖZCÜ, dün tarihi bir çağrı yaptı. “GAZETELER GERÇEK SATIŞ
RAKAMINI AÇIKLASIN” dedi... Amacımız şuydu: Türk basınının saygınlığına gölge düşüren tirajlar üzerindeki şaibe kalksın, gazete satış rakamlarına şeffaflık gelsin. Reklam verenler ve halk kandırılmasın...

Bu oyun bozulsun
SÖZCÜ Gazetesi’nin bayi satışı, günlük 300 bin civarında... Yani SÖZCÜ okuru, her gün bayisine gidip 50 kuruş veriyor ve gazetesini alıyor. SÖZCÜ’nün bayi satışı dışında bir satışı yok. Diğer gazetelerde ise durum farklı. Bayi satışına ilave olarak, kimi abone satışı yapıyor. Kimi sponsorlu satış denilen, firmalara toplu satış yapıyor. Kimi de bedava gazete dağıtıyor. Böylelikle tirajlarını şişirip reklam pastasından daha çok faydalanıyorlar.
Çağrımız, işte bu çirkin oyunun sona ermesi içindi. Bu çağrıya ilk uyan, Hürriyet ve Posta gazeteleri oldu. Bayi, abone ve sponsorluk satışlarını tek tek açıkladılar. Şimdi sıra diğer gazetelerde. Reklam verenler ve kamuoyu, onların da bayi, abone ve sponsorluk satışı ile bedava dağıtımlarını tek tek öğrenmek istiyor.
Biz tespit ettikEğer açıklamazlarsa, biz açıklayacağız. Çünkü Türkiye’nin değişik yerlerindeki satış noktalarında tek tek inceleme yaptık. Hangi gazetenin ne kadar bayi satışı olduğunu ortalama olarak belirledik. Bizim bulduğumuz rakamlarla, gazetelerin sattıklarını ileri sürdükleri rakamlar arasında uçurum var. Çağrımızı tekrarlıyoruz. Gelin gerçek bayi, abone, sponsorlu satışlarınız ile bedava dağıtımlarınızı açıklayın. Gelin tiraj denetimi yapalım. Bağımsız bir kuruluş, tıpkı Avrupa’da olduğu gibi gazetelerin satış rakamlarını incelesin.