İstanbul Avrupa Yakası başta olmak üzere Türkiye genelinde faaliyet gösteren perakende elektrik şirketi CK Boğaziçi Elektrik’in Genel Müdürü Halit Bakal, aboneleri fatura öderken dikkatli olmaları konusunda uyardı.
[old_news_related_template title="Mahkemeden emsal niteliğinde kayıp-kaçak kararı" desc="Trakya'da küçük bir işletme bin TL'lik elektrik faturasındaki 450 TL'lik kayıp-kaçak, 75 TL'lik hizmet bedelleri ve 25 TL'lik KDV'yi 'haksız gelir' görüp iade davası açtı. Elektrik dağıtım şirketi 'Bu bedelleri EPDK belirledi' diyerek davanın reddini istedi. Tekirdağ 2. Asliye Hukuk Mahkemesi, emsal bir karar alarak, konuyla ilgili AYM karar vermediği için elektrik dağıtım şirketinin talebini reddetti ve 107 TL'lik yargılama giderinin işletmeye verilmesine hükmetti. " image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2017/06/kapak-244.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2017/ekonomi/mahkemeden-emsal-niteliginde-kayip-kacak-karari-1910789/"]
Hürriyet gazetesinden Merve Erdil'in haberine göre, CK Boğaziçi olarak abonelere ayda 3.5 milyon adet fatura çıkardıklarını söyleyen Bakal, “Fatura çıkartılan müşterilerimizden yaklaşık 1.5 milyonu, sayıları şu an için 238 olan Müşteri İşlem Merkezleri (MİM) üzerinden ödeme yapıyor. 860 bin müşterinin otomatik ödeme talimatı var, 230 bin müşteri de PTT’de ödüyor. 210 bin civarında müşteri Müşteri Hizmet Merkezlerinden (MÜHİM), online ve bankalardan ödüyor.
[old_news_related_template title="Elektrik faturasına taksit tuzağı" desc="EPDK’nın hazırladığı tasarı, elektrik faturasının kredi kartı ile taksitlendirilmesine izin veriyor. Yani, faturasını ödemekte zorlanan vatandaş bu kez taksitleri öderken faiz yükü altında ezilecek. " image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2017/04/06-sayac.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2017/ekonomi/elektrik-faturasina-taksit-tuzagi-1794023/"]
Yaklaşık 700 bin müşteri ise korsan olarak ifade edilen ve sayıları 950’yi aşan noktalardan ödeme gerçekleştiriyor. Bu sırada fatura başına 1.5-2 lira işlem ücreti ödüyor. Bu da vatandaşın cebinden yılda yaklaşık 20 milyon liranın korsana gittiğini gösteriyor. Üstelik güvenli olmayan bu noktalarda vatandaşın parasını alıp hiç ödeme yapmayan ya da geç ödeyerek tüketiciyi mağdur edenler de var. Kredi kartı ve kimlik bilgileri bu yetkisiz kurumların ellerine geçerek başka bir tehlike oluşturuyor” şeklinde konuştu.
[old_news_related_template title="Vatandaşa olmayan fatura çıkarılıyor" desc="Elektrik dağıtım şirketlerinin, herhangi bir borcu bulunmayan kişilere “Eskiden kalma borcunuz var” diyerek fatura gönderdiği ortaya çıktı" image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2017/04/09fatura.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2017/ekonomi/vatandasa-olmayan-fatura-cikariliyor-1772944/"]
HAKSIZ BEDEL
İstanbul Avrupa Yakası’nda toplam müşteri işlem merkezi sayısını 238’e çıkardıklarını, yılsonuna kadar 300’e çıkarmayı hedeflediklerini dile getiren Bakal, korsan yapılanmalara karşı da uyarıda bulundu. İstanbul’da halen 700 bin üzerinde müşterinin, fatura ödemesini ‘korsan’ olarak ifade edilebilecek ödeme noktalarına yaptığına işaret eden Halit Bakal, “Bizim işlem merkezlerimizde elektrik faturası ödemesi sırasında tüketiciden herhangi bir bedel alınması söz konusu değil. Müşteri geliyor gönül rahatlığı ile faturasını ödüyor. Oysa korsan noktalarda elektrik tüketicilerinden haksız yere fatura başına 1.5-2 lira gibi bir bedel alınıyor” dedi.
[old_news_related_template title="'Elektrik şirketini değiştirenin işlemleri ağırdan alınıyor'" desc="Ayda 82 TL'den fazla elektrik faturası ödeyen vatandaşlar istedikleri enerji şirketiyle anlaşarak yılda yüzde 8 tasarruf edebilecekler. Fakat gelen şikayetlere göre vatandaş elektrik satın aldığı şirketi değiştirdiği zaman arıza ve açma kapama gibi işlemleri ağırdan alınıyor." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2017/01/23hp21hp21hphp3.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2017/ekonomi/elektrik-sirketini-degistirenin-islemleri-agirdan-aliniyor-1638035/"]
'MAĞDUR EDİYORLAR'
Korsan ödeme noktalarının yetkileri olmadığı halde elektrik fatura tahsilâtı yaptığına dikkat çeken Bakal sözlerine şöyle devam etti: “Şirketimiz ile anlaşmaları bulunmayan bu noktalara yapılan ödemeler sonrasında fatura bedelinin bize geç yatırılması veya hiç ulaşmaması gibi durumlar da olabiliyor. Fatura bedeli şirketimize aktarılmadığından, müşterilerimiz aynı faturayı ikinci kez ödemek zorunda kalabiliyor. Ayrıca gecikme faizi ve elektriğinin kesilmesi de ek bir mağduriyet yaratıyor. Üstelik kart bilgilerinin çalınması tehlikesi de söz konusu. Bir masa, bir sandalye olarak ifade edebileceğimiz bu korsan noktalara karşı müşterilerimizi bir kez daha dikkatli olmaları konusunda uyarmak istiyorum.”
Korsan ödeme noktalarına dikkat
CK Boğaziçi Elektrik’in Genel Müdürü Halit Bakal, yaklaşık 700 bin müşterinin korsan olarak ifade edilen ve sayıları 950’yi aşan noktalardan ödeme yaptıklarını söyledi. Elektrik abonelerini uyardı: Aynı faturayı ikinci kez ödemek zorunda kalabilirsiniz