Demokrasi ve Özgürlükler Adası olarak ilan edilen Yassıada betonlaşma sürecine hızla devam ediyor. 2013 yılında imara açılan adadaki yapılaşma oranı 16 Nisan referandumundan iki gün önce sessiz sedasız değiştirildi.

Yeni imar planında adada çok daha geniş bir kesimde inşaat yapılmasının önü açıldı. Denizhaber.com'dan Recep Canpolat'ın haberine göre, “Temmuz 2015'de başlayan inşaatlar yeşil alanı yok ederken, 4. yüzyıldan kalma mahzen ve kilisenin harap edildiği öğrenildi.

yassiada_1

YENİ PLAN DEĞİŞİKLİĞİ YAPILDI


Alan raporunda, adaya getirilen “kültür ve turizm” fonksiyonlarından tam anlamıyla faydalanabilmek ve alana erişimin rahatlıkla sağlanabilmesi için kıyı yapılarının yapılmasına ihtiyaç duyulduğu belirtildi. Adaya tekne ile ulaşım sağlanması, gelen misafirlerin karşılanması, biletleme ve bilgi edinme, güvenlik hizmetleri ve diğer ihtiyaçların karşılanması amacıyla güvenlik ve idari birimlerin yanı sıra yeme içme ünitelerinin olduğu bir iskelenin yapılması gerektiği kaydedildi. Kıyı yapısının yüksekliği maksimum 6.50 metre olacak. Bu alanlarda tekne yanaşma yeri, bilgi edinme, bilet satış yeri, karşılama kapısı gibi yapılar da olacak.

Yassıada'nın proje çizimi. Plan: Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Yassıada'nın proje çizimi. Plan: Çevre ve Şehircilik Bakanlığı

SAVARONA İÇİN İSKELE YAPILACAK


Bu arada teknik raporla ilgili ayrıntı da dikkat çekici. Plan için hazırlanan teknik raporda Yassıada inşaat alanında yapılan dolgunun nedeni de açıklandı. Projenin yapım aşamasında yanaşma yerlerinin Atatürk'ün yatı “Savarona”ya hizmet verebilecek kapasitede düzenlenmesinin talep edildiği aktarılarak “Savarona yatının uzunluğu yaklaşık 135 metre olup güvenli bir yanaşma ve bağlanma için minimum yanaşma uzunluğu 185 metre olarak düşünülmüştür” denildi. Alanın inşaatını TOBB yürütüyor.

Yassıada'nın geleceği Grafik: Denizhaber.com Yassıada'nın geleceği Grafik: Denizhaber.com