Reklamsız Sözcü

Doğal yollarla mide küçültmenin 8 yolu

Şok diyetlere gerek yok, midenizi küçültün yeter
10:0822 Mayıs 2016
Doğal yollarla mide küçültmenin 8 yolu
Şok diyetlere gerek yok, midenizi küçültün yeter

Tam da şok diyetlerin yapıldığı aylardayız. Bu tip beslenmenin uzun vadede vücuda ciddi zararlar verdiğini belirten Obezite ve Metabolik Cerrahi Uzmanı Op. Dr. Tufan Ergenç, doğal yollarla mide küçülterek istenilen kiloya ulaşmanın daha sağlıklı ve uzun süre etkili olduğunu söyledi.

SAÇLARINIZ DÖKÜLÜR, TIRNAKLARINIZ KIRILIR

Çok düşük yağ tüketimi sonucunda yağda eriyen A,D,E,K vitaminleri azalacak ve sonuçta saç dökülmesi, kemik erimesi, halsizlik, tırnak dökülmeleri, cilt problemleri oluşacaktır.

Yaz yaklaşırken plajlarda fit gözükmek isteyenler, hızlı zayıflamanın çarelerini aramaya başladı. Kilo verirken beslenme alışkanlıklarında küçük değişiklikler yaparak doğal yolların tercih edilmesinin çok daha doğru olacağını belirten Obezite ve Metabolik Cerrahi Uzmanı Op. Dr. Tufan Ergenç, şok diyetlerin metabolizmayı alt üst ettiğini ve verilen kiloların fazlasıyla geri alındığını ifade etti. Şok diyetlerden uzak durulması gerektiğini söyleyen Ergenç, kısa sürede kilo vermenin oldukça sağlıksız olduğunu belirtti. İnsan vücudunun sürekli devam eden vitamin ve mineral ihtiyacı olduğunu, aç kalarak ya da sürekli tek tip beslenerek geri dönüşü olmayan kalıcı hasarlara meydan verilmemesi gerektiğini vurgulayan Dr. Ergenç, “Piyasada tek tip beslenmeye yönlendiren bir çok yanlış diyet örneği var. Örneğin çok düşük yağ tüketimi sonucunda yağda eriyen A,D,E,K vitaminleri azalacak ve sonuçta saç dökülmesi, kemik erimesi, halsizlik, tırnak dökülmeleri, cilt problemleri oluşacaktır. Aşırı yüksek protein içeren diyetler böbrekler ve karaciğere olumsuz etkiler yaratabilir.” dedi.

Hatalı diyet uygulanması neticesinde, diyet sona erdiğinde verilen kiloların hızla ve fazlasıyla geri alındığını açıklayan Ergenç, kişiyi halsiz, düşük enerjili, huzursuz ve gergin hale getiren her türlü beslenme yönteminin yanlış olduğunu vurguladı. Dr. Ergenç, “Yanlış uygulanan diyet sonrası iştah tekrar aşırı olarak artar. Yemek yeme güdüsü katlanarak tıkanırcasına yeme bozukluğuna dönüşür ve neticede çok iyi niyetlerle başlanan diyetler YOYO Sendromu’na dolayısıyla da obezite hastalığına dönüşür.” şeklinde konuştu.

SAĞLIKLI KİLO VERMEK MÜMKÜN

Sağlıklı beslenip doğal yollarla mide küçültülerek kilo vermek mümkün.

“Diyet, sanılanın aksine bir dizi yasak besin listesi anlamına gelmiyor ve aslında bizim diyetimizi gündelik besinlerimiz oluşturuyor.” diyen Ergenç, “Beslenmeye sezonluk bakmak oldukça yanlış, sağlıklı beslenerek ideal kilolara ulaşmak için kişi kendi yaşam aktivitesine, iş hayatına özel hazırlanmış beslenme programı uygulamalıdır. Sağlıklı beslenip doğal yollarla mide küçültülerek kilo vermek mümkün.” diye konuştu.

Her yolu denemiş ve kilo vermeyi başaramamış kişilerin tıbbi yollarla mide küçültme ameliyatı yoluna gitmeleri gerekebildiğini ifade eden Ergenç, vücut kitle indeksi çok yüksek olmayan fakat fazla kilosu bulunan kişilerin doğal yollarla mide küçülmesini sağlayarak kilo vermelerinin mümkün olduğunu belirtti.

DOĞAL YOLLARLA MİDE KÜÇÜLTMENİN 8 KURALI

Opr. Dr. Tufan Ergenç, doğal yollarla midenin küçülmesini sağlayacak 8 maddelik reçeteyi açıkladı

Opr. Dr. Tufan Ergenç, doğal yollarla midenin küçülmesini sağlayacak 8 maddelik reçeteyi açıkladı:

-Mideyi sık sık düşük hacimli ve düşük kalorili besinlerle doldurarak bir süre sonra mide hacminde küçülme meydana gelir, bu nedenle küçük porsiyonlarla sık beslenin.

-Depresyon gibi duygusal problemler kişiyi aşırı besin tüketimine yönlendirir. Böyle bir durumda ilk yapılması gereken yaşam tarzını ve beslenme alışkanlıklarını değiştirmektir.

-Ana öğünlerden önce aralarda tüketilen besinler ani şeker düşmelerini de önler. Ara öğün tüketmeye özen gösterin.

-Asitli içecek tüketimi mide hacminin genişlemesine neden olabilir. Asitli içeceklerden uzak durun.

-Bulgur gibi suyla birleştiğinde şişme özelliğine sahip yiyeceklerin küçük porsiyonlarla tüketilmesine dikkat edin.

-Bol yeşillik içeren düşük kalorili bol lifli gıdalar uzun süre tokluk sağlar, hem ara hemde ana öğünlerde salata tüketin.

-Yumurta, et, süt, yoğurt, tavuk gibi protein yönünden zengin gıdalar kasların korunarak yağ yakılmasını sağlar, öğünlerdeki protein miktarını artırın.

-Gün içinde bol miktarda su ve yeşil çay gibi metabolizmayı hızlandıran içecekler tüketilmelidir.

Son güncelleme: 15:3422.05.2016
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet