İletişim Fakültesi Tasarım Bölümü son sınıf öğrencisi Demirağ ABD merkezli Uluslararası Pazarlama ve İletişim Profesyonelleri Derneği’nin 23 yıldır düzenlediği yarışmada büyük başarı elde etti. 22 yaşındaki Demirağ’ın dünyada farkındalık yaratmak için hazırladığı projesi poster dalında altın ödüle layık görüldü.

ÇOCUK EVLİLİKLER

Dünyanın önde gelen dev kurumsal şirketleri ile uluslararası reklam firmalarının katıldığı Hermes Creative Awards 2018’e Türkiye’den bireysel başvuru yapan Alara Demirağ, “Bu sosyal sorumluluk projesiydi. Amacım farkındalık yaratıp küçük yaşta evlendirilen kız kardeşlerimizin sesi olmaktı” dedi.

FOTO: SÖZCÜ Alara Demirağ - FOTO: SÖZCÜ


ALTIN ÖDÜLLÜ POSTER

SÖZCÜ’ye konuşan Demirağ, kızların okulda olması gereken yaşta evlendiriliyor olması yüzünden altın ödül kazandığı afişi hazırladığını belirterek şöyle dedi:

“Posterimdeki güvercin barışı ve özgürlüğü temsil ediyor ve kuyruğunda gelinin belinden alınıp uçurulan kırmızı kuşak var. Bu da o yaştaki bir kız çocuğunun belinde kırmızı kuşak olmamalı, özgür olmalı, özgürce düşünebilmeli ve okuyabilmeli anlamına geliyor. Kırmızı kuşak doğu kültüründe bekareti simgeliyor. Kültürel ve dinsel anlamda evlenmeden önce bekaretin kaybedilmemesi gerektiğini temsil eder. Siyah alyanslar esareti temsil ediyor. Damatlık gelinlikten daha büyük çünkü yaşta büyük. Sloganımda da onlar kadın değil kız vurgusunu bu yüzden yaptım. Yasalarımızda 18 yaş ve altına kız, 18 yaş ve üstüne kadın deniyor. Buna vurgu yapmak istedim. Gelinliğin yanında oyuncak var bu kızın çocuk olduğunu simgeliyor.