İnternet ortamında verilen reklam hizmetleri vergi usul kanunu, gelir vergisi ve kurumlar vergisi kanunu kapsamında vergi kesintisi kapsamına alındı. Yüzde 15 kesinti yapılacak.

Böylece örneğin Türkiye'de Google'a reklam veren bir kişi 100 TL olan reklam tutarının 15 TL'sini vergi olarak ödeyecek Google'a 85 TL gidecek. Google'ın buna cevaben Türkiye'deki reklam fiyatlarına zam yapıp yapmayacağı merak ediliyor.

Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yayımlanan Cumhurbaşkanı Kararı uyarınca, internet ortamında reklam hizmeti veren ve buna aracılık edenlere yapılan ödemeler üzerinden gelir vergisi, vergi usul ve kurumlar vergisi kanunu çerçevesinde yüzde 15 oranında kesinti yapılacak. Uygulama 1 Ocak'tan itibaren başlayacak.

grafik

IAB Türkiye Dijital Reklamın Ekonomiye Katkısı Araştırması, dijital reklama yapılan her 1 TL’nin milli gelire 17,2 TL olarak yansıdığını ortaya koydu. Katma değeri bu kadar yüksek olan endüstrinin vergilendirme gibi kritik bir konuda haksız rekabeti engelleyen, sektörün sağlıklı gelişimini destekleyen, vergi ödemeden gelir elde etmeyi önleyen bir uygulamaya uzun süredir ihtiyacı vardı. 2019’dan itibaren yürürlüğe girecek olan kanun bu ihtiyacı giderme potansiyeli olan bir gelişme olarak görüldü.

REKABET AVANTAJI SAĞLIYORDU


IAB Türkiye Başkanı Dr. Mahmut Kurşun konuyla ilgili olarak şu açıklamayı yaptı: “İnternette hızla değişen teknolojilere uyumlu olarak mevcut vergi mevzuatının da gelişmesi gerekiyordu. Mükellef olmadığı için vergi ödemeyen kişiler/kuruluşlar vergiye tabi olanlar karşısında rekabet avantajı sağlıyor ve devletin gelir kaybına uğramasına yol açıyordu. Bu kapsamda yapılan düzenlemeyle rekabet ortamının daha sağlıklı olacağına inanıyorum. Dijital reklamcılık yüksek teknoloji kullanımı ve zengin seçenekleriyle çok karmaşık bir ekosistem. Öte yandan araştırmaların da ortaya koyduğu gibi katma değeri yüksek, ekonomik gelişme ve istihdam açısından kritik bir sektör. ”