Sözcü Plus Giriş

Coronaya karşı sağlıklı beslenme rehberi

Beslenme ve Diyet Uzmanı Dr. Öğr. Üyesi Begüm Kalyoncu anlattı: Sağlıklı ve dengeli beslenmenin egzersiz ve düzenli uykuyla birlikte bağışıklığı güçlendirdiğini belirten Kalyoncu, Corona virüsüne karşı beslenme tüyoları verdi…

Nazan DOĞANER HALICI
06:00 -
Coronaya karşı sağlıklı beslenme rehberi

Corona virüsü salgınının yaşandığı bugünlerde seçilecek gıdaların protein, lif, vitamin, mineral ve antioksidanlardan zengin olması dengeli beslenme yönünden büyük önem taşıyor…

İşte Kalyoncu'nun önerileri… Türkiye'ye Özgü Beslenme Rehberi'nde önerilen Sağlıklı Yemek Tabağı'na göre her ana öğünde tabağın bir çeyreği sebzelerden, diğer çeyreği tam tahıl ürünlerinden ve kalan yarısının eşit üç parça halinde meyvelerden, yüksek proteinli gıdalardan (kurubaklagiller, et, yumurta, balık, tavuk, yağlı tohumlar vb.) ve süt ürünlerinden (süt, yoğurt, ayran, peynir vb.) oluşması öneriliyor.

Bunların yanı sıra yeterli su tüketiminin sağlanması ve günlük beslenmede zeytinyağı kullanılması tavsiye ediliyor.

Begüm Kalyoncu

C VİTAMİNİ TÜKETİN

C vitamini yönünden zengin narenciye grubu meyvelerin tüketimine ağırlık verilmeli, yemeklere taze limon sıkılmalıdır.

Bunlara ek olarak kuru meyve, kuru bamya, patlıcan, biber, domates gibi gıdalar da raf ömrü uzun; lif ve mineral kaynağı gıdalar oldukları için evde bulundurmak faydalı olacaktır.

Dayanıklı ve besin değeri yüksek bir başka alternatif ise kurubaklagillerdir ve her gün tüketilebilir.

PROTEİN ALMAK ŞART

Hastalıklara neden olan virüs ve bakterilere karşı vücudun önemli savunma mekanizmalarından olan antikorların görevlerini yerine getirebilmeleri için her gün yeterli protein alınması gerekiyor.

Zengin protein kaynakları olan kırmızı et ve kümes hayvanlarının etlerine kıyasla balık, daha fazla yağ içerebilmesine rağmen genel olarak aynı miktardaki kırmızı ve beyaz etlerden daha az enerjiye sahip olduğu için de tüketiminin artırılması gereken yiyeceklerdendir.

Probiyotiği unutmayın

Yumurta ve peynir çeşitleri de uygun koşullarda saklandığında uzun süre dayanabilen kaliteli hayvansal protein içeren gıdalardır.

Bunlara ek olarak probiyotik takviyeli yoğurt ve kefir gibi ürünlerde bulunan faydalı mikroorganizmalar da bağışıklık sistemini destekleyici etkide bulunabildikleri için özellikle bu dönemde tüketilebilir.

Neleri tüketmemeliyiz?

Bu dönemde tüketimi sınırlandırılması gereken yiyecek ve içecekler; kan şekerini hızla yükselten şeker ve şekerli yiyecek ve içecekler, beyaz ekmek de dahil hamur işi ürünler, işlenmiş et ürünleri, aşırı tuz içeren besinlerdir (hazır soslar, cips gibi tuzlu ürünler, patlamış mısır, tuzlu kurabiyeler, vb.).

Enerji içeriği yüksek alkollü içeceklerin de vitamin, mineral emilimini olumsuz etkileyebildiği ve uyku problemlerine yola açabildiği için tüketimi mümkün olduğunca sınırlı olmalıdır. Alkol tüketiminin Corona virüsü önlediğine dair herhangi bir kanıt da yoktur.

Son güncelleme: 02:59 27.03.2020
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp Paylaş more