Sosyal yardım desteği almak için gerekli şartları karşılayan kişiler e-Devlet kapısı sistemi üzerinden başvurularını gerçekleştirmeye devam ediyor. İlk iki fazın aksine üçüncü faz başvuru ile yapılıyor, sosyal yardım başvuru sonuçları e Devlet üzerinden sorgulanıyor.

SOSYAL YARDIM BAŞVURU EKRANI

SOSYAL YARDIM BAŞVURUSU SONUÇ SORGULAMA EKRANI

PANDEMİ YARDIMINA NASIL BAŞVURU YAPILIR?

E-devlete giriş yaptıktan sonra, sizden istenilen TC Kimlik Numarası, isim soyisim, resmi ikamet adresi, doğum tarihi, medeni durumu, çocuk sayısı, telefon numarası, e-posta adresi, çalışma durumu, çalışııyorsa aylık toplam maaş, sosyal yardım alınıp alınmadığı, kirada oturup oturulmadığı ve oturuluyorsa aylık kira gideri miktarı, aylık fatura miktarları, hanede yaşayan toplam kişi sayısı, hanenin toplam aylık geliri, banka hesabının olup olmadığı gibi bilgileri eksiksiz olarak doldurun ve başvuruyu tamamlayın.

Başvurunuzu tamamladıktan sonra yine aynı sayfa üzerinden ‘başvuru takibi’ kısmına tıklayarak başvurunuzun sonucunu öğrenebilirsiniz.

[caption id="attachment_6039909" align="alignnone" width="880"] FOTO: SHUTTERSTOCK / İlk iki kısım ödemeleri PTT kanalı ile ihtiyaç sahiplerine ulaştırıldı.[/caption]

KİMLER SOSYAL YARDIM PARASI ALAMAZ?

Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı pandemi sebebiyle verilen sosyal destek parası yardımlarından kimlerin yararlanamayacağını da açıkladı. Bu göre;

* Pandemi Sosyal Destek Programı Faz 1 ve Faz 2 kapsamında verilen 1000 TL'lik nakdi destekten faydalanmış olanlar,

* 5510 sayılı Kanunun 4/a maddesi kapsamındaki kamu işçileri,

* 5510 sayılı Kanunun 4/c maddesi kapsamındaki memurlar,

* Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK)'ndan gelir veya aylık alanlar (emekliler),

* İŞKUR İşsizlik Ödeneğinden faydalananlar,

* İŞKUR Kısa Çalışma Ödeneğinden faydalananlar pandemi sosyal yardım başvurusu yapamaz.