ALIŞKANLIKLAR DEĞİŞTİ
Tüketici çoğunlukla haftalık alışverişe dönerken, tüketicilerin yüzde 75’i alışveriş alışkanlıklarını değiştirdiğini belirtti. Yüzde 41 mümkün olduğu kadar haftalık ya da aylık sabit bir bütçeye bağlı kaldıklarını, yüzde 36 ise hane harcamalarını tüm alanlarda sürekli yeniden değerlendirdiklerini açıkladı.
Özel marka satışı büyüdü
Tüketicinin gündemindeki en önemli sorunun enflasyon ve devam eden zamlar olduğunu kaydeden PLAT Derneği Yönetim Kurulu Başkanı İmer Özer, “Market markalı ürünler olmasaydı enflasyon rakamları mevcut seviyelerin çok üzerine çıkardı” dedi. Özer, ilk 9 aylık döneminde özel markalı ürünlerin cirosunun yüzde 30 arttığını belirtti.
Ucuzsa alınabilir
Tüketicilerin yüzde 57’si daha ucuz olduğu için market markalı ürünleri tercih ettiğini açıklarken, bu ürünlerin sigara ve alkol hariç toplam hızlı tüketim ürünleri pazarındaki ciro payı yüzde 22’ye yükseldi.
[old_news_related_template title="Kur patladı mutfakta sıkıntıya düştük" desc="İktidara yakın Memur-Sen’in Başkanı Yalçın dövizdeki artışın yol açtığı zam yağmuruna isyan etti, ilave ödeme istedi" image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2021/12/01/iecrop/9-carsi_16_9_1638317616.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2021/ekonomi/kur-patladi-mutfakta-sikintiya-dustuk-6800565/"]
[old_news_related_template title="İcraat sebep icra’at neticedir" desc="" image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2021/11/30/iecrop/yilmaz-ozdil-son_16_9_1638302439.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2021/yazarlar/yilmaz-ozdil/icraat-sebep-icraat-neticedir-6800419/"]