SEÇENEKLER MASADA
Hem yeni gelirler hem de çok gelir getirmeyen işlerin geride bırakılarak kâr kısmında 3 yıl içinde 2019’u geçebileceğini belirten Sezgin, sektördeki durumu “Pandemi öncesi ve pandemi sonrası olarak, turizm sektörü açısından bir milat oldu” sözleri ile özetlerken turizm sektöründe el değiştirme ve birleşmelerin olabileceğini kaydetti. Belli bir takım şehir otellerinin iş gezilerinin sona ermesi nedeni ile sıkıntı çektiğini söyleyen Sezgin, burada yatırımcı ve işletmecilerin değişik alternatifler izleyebileceğini aktardı.
OTEL ZİNCİRLERİNE Z KUŞAĞI ETKİSİ
Yiğit Sezgin, bu dönemde daha “life style” olarak tabir edilen markaların ve yeme içme kısmı kuvvetli markaların ilgi görmeye ve öne çıkmaya başladığına dikkat çekti. Türkiye’de de yatırımcılar tarafından bu yeni konseptlere ilgi gösterildiğini ve yiyecek içecek markalarının otellere bir hız kazandırdığını söyleyen Sezgin, “Otellerin bir kısmını belli renovasyonlarla yatırımlarla böyle life style otellere çevirebiliriz. Daha lokalize, örneğin içinde bir bira bahçesi bulunan, bir kulübü, bir barı olan, içinde üyelik sistemi olan, servis anlayışlarının farklı olduğu daha Z kuşağına hitap eden, müziğin yeme içmenin, sağlığın ön planda olduğu deneyim odaklı otel zincirleri şu anın en önemli trendlerinden bir tanesi” diye konuştu.